MRWheels vyrábí obruče v areálu VHM a roste

26.08.2021 12:02 | Komerční článek

Tradice těžkého strojírenství v areálu tradičních ostravských strojíren Vítkovice Heavy Machinery (VHM) pokračuje i poté, co byl komplex začátkem roku prodán v dražbě. V prostorách bývalé kovárny úspěšně podniká společnost MRWheels ze skupiny CE Industries a zaměstnává 85 pracovníků, vesměs bývalých zaměstnanců VHM. Za rok 2020 dosáhla tržeb 76,7 miliónu Kč a měla zisk před zdaněním 2,3 miliónu Kč. V plánu na letošní rok má meziroční zdvojnásobení prodejů svého hlavního produktu, obručí pro kolejová vozidla.

MRWheels vyrábí obruče v areálu VHM a roste
Foto: MRWheels
Popisek: MRWheels vyrábí obruče v areálu VHM a roste

MRWheels (z anglického Merit Railway Wheels, tedy kvalitní železniční kola) vyrábí v bývalé kovárně VHM již od května minulého roku obruče především pro lokomotivy a tramvaje. Jde o nově založený podnik, který si prostory v areálu VHM pronajímá. Zaměstnává v naprosté většině bývalé pracovníky VHM, kteří díky MR Wheels získali novou, a především perspektivní práci.

„Naše společnost má 85 zaměstnanců a zatím průměrně vyrábíme tisíc obručí měsíčně, přičemž naším nejvýznamnějším partnerem je společnost Bonatrans Bohumín,“ říká Jan Kusněř, výkonný ředitel MRWheels, a doplňuje: „Domácím trhem je pro nás železnice a dopravní podniky v Česku a na Slovensku. Aktivní jsme však i v zahraničí. Dynamicky rozvíjejícím trhem je železnice v Rumunsku, městské dopravní podniky na Ukrajině a v Německu.“2

Kromě výroby obručí zajišťují pracovníci společnosti také tepelné zpracování výkovků, odlitků a svařenců pro další společnosti. V současné době si MRWheels pronajímá zhruba 70 procent prostor bývalé kovárny VHM, další část využívá společnost Hammering. Perspektivu dává firmě dlouhodobá nájemní smlouva i skutečnost, že je zadní část areálu oddělena od ostatních součástí bývalého VHM železnicí a nový majitel se v současné době zaměřuje spíše na další využití pozemků ředitelství, těžké mechaniky, ocelárny a slévárny.

„Naše měsíční tržby přesahují deset milionů korun a za rok 2020 jsme dosáhli kladného hospodářského výsledku 2,3 miliónu Kč před zdaněním, na který chceme v letošním roce navázat. Pro rok 2022 je naším cílem zdvojnásobení objemu prodávaných obručí,“ plánuje Jan Kusněř. Aby firma dosáhla této mety, doplňuje si potřebné certifikace, je aktivní v tendrech i ve snaze získávat nové zákazníky. Hlavním trumfem je pro MRWheels flexibilita a schopnost splnit požadavky zákazníků. Zároveň se může opírat o více než stoletou historii válcování obručí ve Vítkovicích.

Přestože ve světě vládne trend nahrazování železničních obručí celistvými monobloky, trh se železničními obručemi se rovněž dynamicky rozvíjí. A to především v segmentu příměstské a tramvajové dopravy, kde jsou využívána obručová kola s pryžovými segmenty pro zvýšení komfortu cestování. Společnost MRWheels se rovněž ve svém rozvoji může opřít o synergie ve skupině CE Industries, pro niž železnice představuje jeden z hlavních pilířů podnikání.

„Ve skupině působí také společnosti Vítkovické železniční opravny či Vítkovická doprava a v železniční branži je aktivní. To nám umožňuje koordinovat obchodní aktivity, společně řešit například účast na veletrzích a připravujeme spolupráci v oblasti obrábění obručí,“ doplňuje Jan Kusněř.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…