Účinnost, s jakou se systému daří zpoplatňovat, nebo odhalovat neplatiče, měří nezávislý auditor Logica a je klíčovým parametrem úspěšnosti mýta. Pokud by podle smlouvy účinnost klesla pod 95 procent, provozovatel mýta musí státu nevybrané mýto doplatit, v opačném případě inkasuje bonus. Celkem zatím Česká republika vybrala od nákladních automobilů od roku 2007 přes 46,2 miliardy korun.
„V srpnu předepsal český mýtný systém na tuzemských dálnicích kamionům 702.912.834 korun mýtného. Je to o 2 procenta méně, než ve stejném měsíci loňska, a to i přesto, že kamiony v srpnu najezdily na tuzemských zpoplatněných silnicích o 2 procenta více,“ říká Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD, které je provozovatelem českého mýta. Na nižších výběrech mýta se tak stále podepisuje efekt zvýhodněných kamionů s motory emisní třídy Euro 5, které platí nejnižší kilometrové sazby, ale na výběrech mýta už se podílí takřka padesátiprocentním podílem (viz Tab.1).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva