Důvěra světové veřejnosti ve finanční sektor v důsledku krize i předcházejícího chování velkých bank výrazně poklesla. Iniciativa Dobrá banka se snaží přispět k její obnově. Projekt dal dohromady desítky expertů z celého světa. Prostřednictvím internetových i živých diskuzí několik měsíců hledali odpovědi na zásadní otázky budoucnosti bankovnictví a jeho role ve společnosti a ekonomice. Výsledky shrnula závěrečná zpráva. I po jejím publikování však pokračuje veřejný dialog. Po celém světě se také konají semináře věnované „dobrému bankovnictví“.
Podle expertů musí dobrá banka stát na třech pilířích: efektivitě, důvěře a inovacích. Efektivní banka zbytečně nenafukuje své náklady, bere na sebe pouze přiměřené riziko, pohybuje se výhradně v mezích zákona a myslí jak na dnešní zisk, tak na budoucnost značky. Důvěra široké veřejnosti, akcionářů i klientů je klíčovou hodnotou, její znovuzískání patří k prvořadým úkolům současných bank. Třetí pilíř, tedy inovace, je nezbytný hlavně z dlouhodobého hlediska. Pokud totiž banky nebudou inovovat, začnou nové služby nabízet firmy z nebankovního sektoru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva