Metrostav: Modernizace trati Rokycany – Plzeň zahájena

19.11.2013 9:40 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zahájila důležitou modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní. Ta je součástí páteřní transevropské dopravní sítě a vnitrostátního třetího tranzitního železničního koridoru, který vede z Prahy přes Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem.

Metrostav: Modernizace trati Rokycany – Plzeň zahájena
Foto: red
Popisek: Metrostav

Po dokončení modernizace celé tratě mezi hlavním městem a Plzní by cesta vlakem měla trvat méně než jednu hodinu. Přípravnou dokumentaci a projekt stavby zpracovala společnost SUDOP Praha. Realizaci pak provede za 3,9 miliardy korun Sdružení MTS+SBT - MTÚ Rokycany - Plzeň, kde vedoucím účastníkem je Metrostav a.s. a členem Subterra a.s.

„Modernizace by měla přinést zkrácení jízdní doby vlaků a zvýšení bezpečnosti železničního provozu. Současně dojde ke zvýšení komfortu pro cestující a k dosažení maximální traťové rychlosti až na 160 km/h. Ve výhledu pak ve zhruba čtyřkilometrovém úseku uvažujeme s rychlostí až 200 km/h,“ popisuje budoucí tvář trati generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Kolář.

Stavba řeší modernizaci tratě, vedené z Rokycan až k zastávce Ejpovice převážně po stávajícím drážním tělese. Mezi Ejpovicemi a zastávkou Plzeň-Doubravka je pak řešena přeložka trati zcela mimo stávající trasu, trať bude míjet stanici Chrást u Plzně. Přeložka je vedena ve shodě s výhledovou polohou vysokorychlostní tratě (VRT) po nových pozemcích a pod terénními útvary Homolka a Chlum je vedena v tunelu Ejpovice. Jedná se o tunel se dvěma jednokolejnými tubusy.

Od zastávky Plzeň-Doubravka do plzeňského hlavního nádraží je využita stávající trasa trati. Napojení koridoru směrem do stanice Chrást u Plzně bude zachováno jako jednokolejné, odbočení bude provedeno z nově vybudované stanice Ejpovice. Navrženým směrovým a výškovým vedením trasy se podařilo dosáhnout v  úseku Rokycany – Ejpovice traťovou rychlost 120 km/h a na přeložce z Ejpovic 160 km/h pro klasické soupravy a rychlosti 160 km/h pro jednotky s naklápěcími skříněmi v celém úseku.

Prioritním cílem je dosáhnout jízdní doby pod 1 hodinu mezi Prahou a Plzní,“ uvádí Kolář. V samotném úseku Rokycany – Plzeň se předpokládá oproti stávajícímu stavu časová úspora pro rychlíkové a spěšné spoje přibližně 9 minut. „Stěžejní záležitostí je výstavba tunelu Ejpovice se dvěma jednokolejnými tubusy, propojenými mezi sebou spojovacími chodbami. Délka obou jednokolejných tunelů od východního vjezdového portálu k západnímu výjezdovému portálu činí cca 4 150 m,“ přibližuje nejzajímavější prvky celé modernizace ředitel Kolář. Délka stávající trati se tím podle něj zkrátí o více než 6 kilometrů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mír

Dobrý den, myslíte si, že je reálné, že válka skončí mírem a Ukrajina nepřijde o žádnou část svého území? Bylo by to tak správně, ale není to nereálné?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Upřesnění informací k registraci poplatníků

22:03 Český rozhlas: Upřesnění informací k registraci poplatníků

Vyjádření Českého rozhlasu k?fungování Účtu poplatníka a upřesnění informací ohledně registrací