Ministerstvo dopravy: Na D1 se pokládala nová vozovka ve dne i v noci

15.06.2020 10:06

Nepřetržitou pokládku nové betonové vozovky v těchto dnech realizují specialisté společnosti Skanska na D1 v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

Ministerstvo dopravy: Na D1 se pokládala nová vozovka ve dne i v noci
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova ministerstva dopravy

Finišery jely od úterního rána do pátečního večera a položí beton v šíři 11,5 metru v úseku dlouhém 2,4 kilometru. Kvůli nepřízni počasí musely práce na několik hodin ustat, od čtvrtečního rána se ale opět rozběhly naplno.

Tři dny a dvě noci měli specialisté Skanska pokládat novou betonovou vozovku mezi 92. a 95. km D1 u Humpolce ve směru na Brno. „Začali jsme dle plánu v úterý ráno, ale kvůli silnému dešti musela být pokládka ve středu v poledne přerušena. Nicméně od čtvrteční šesté hodiny ranní opět pokračujeme, a pokud už nám bude počasí přát, dokončíme betonáž úseku v délce 2,4 kilometru v pátek večer. V našich mobilních betonárnách nedaleko dálnice vyrobíme a finišery pak položíme 7,5 tisíce kubíků betonové směsi,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký.

Nepřetržitá pokládka CBK s sebou přinese zvýšení efektivity práce v daném úseku. „Není snadné zajistit auta a stroje a jejich obsluhu na noční práce, ovšem díky dlouhodobému plánování postupů a prací se nám podařilo zajistit dostatečné množství kapacit, aniž by to znamenalo oslabení standardních denních směn,“ dodal Vozdecký.

Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem pracují dělníci a strojníci kromě pokládky betonové vozovky také na rozšíření zemního tělesa, v některých úsecích dokončují drenáž a štěrkové vrstvy, kompletuje se také zhruba kilometrová protihluková stěna a pokračuje recyklace podkladních vrstev za studena.

„Pracujeme podle harmonogramu tak, aby už v průběhu července mohl být zprovozněn jeden jízdní pás v délce 7 kilometrů od Humpolce ve směru na Brno,“ upřesnil Michal Vozdecký. V druhé části úseku, která prozatím zůstává uzavřena, se po kompletním zbourání dvou původních mostů intenzivně pracuje na zakládání mostů nových.

Povrchy na D1 v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budou kompletně obnoveny letos v listopadu. Úplné ukončení stavebních prací souvisejících s modernizací úseku se plánuje na druhou polovinu příštího roku.

Název projektu: D1 modernizace – úsek 12, EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)
Zhotovitel: Skanska a.s.
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Termín výstavby: 3/2020 – 9/2021
Stavební náklady: 1,398 mld. Kč bez DPH

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

10:04 DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na…