Ministerstvo dopravy: Na bezpečnost provozu na D1 dohlíží úsekové měření rychlosti

03.04.2020 22:31

Dodržování osmdesátikilometrové rychlosti začne od pondělí hlídat první sada detekčních kamer na modernizované D1. Šestikilometrový úsek u Velkého Meziříčí bude sbírat data pro policii, která následně spáchané přestupky pošle na příslušnou obec s rozšířenou působností. Dopravně-bezpečnostní akce má za cíl i letos v zúžených úsecích zklidnit dopravu a zároveň chránit dělníky na stavbě.

Ministerstvo dopravy: Na bezpečnost provozu na D1 dohlíží úsekové měření rychlosti
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy
reklama

Ohleduplní řidiči pravidla dodržují, jedou povolenou rychlostí, zbytečně nepředjíždějí a omezením projedou bez problémů. Vedle toho je tu však malá skupinka bezohledných, která pravidla vědomě nedodržuje a riskuje život svůj i všech okolo. Toto zhruba procento tzv. „pirátů silnic“, kteří způsobují tragické nehody a dopravní komplikace, je potřeba ve spolupráci s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat.

Kromě měřeného úseku č. 19 u Velkého Meziříčí budou postupně spouštěny další úsekové radary mezi Mirošovicemi (EXIT 21) a Hvězdonicemi (EXIT 29) mezi na modernizovaném úseku č. 2 nebo také na úseku č. 16 mezi Velkým Beranovem (EXIT 119) a Měřínem (EXIT 104). V plánu je také postupné osazení detekčních kamer na úseku č. 7 Soutice (EXIT 53) – Loket (EXIT 66) nebo na úsecích 11 a 12 mezi Koberovicemi (EXIT 81) a Větrným Jeníkovem (EXIT 104).

„Nejčastější příčinou nehod v omezených úsecích je nezvládnutí rychlé jízdy, náraz do dočasných svodidel, čímž se může na hodiny zastavit provoz na daném úseku. V tomto ohledu je policie s úsekovým měřením rychlosti spokojená, protože dokáže v provozu zachytit velké množství těchto případů,“ říká ředitel dopravní policie Jiří Zlý. V uplynulých letech se počet přestupků jízdy nepřiměřenou rychlostí pohyboval kolem jednoho procenta ze všech, kteří daným úsekem projeli.

„Studie chování řidičů v uzavírkách na D1 ukázala, že se zahájením úsekového měření došlo k poklesu průměrné rychlosti o 5 km/h. Méně řidičů také překračovalo nejvyšší dovolenou rychlost. Díky tomu se snižuje riziko vzniku nehod, ale také je průjezd dopravním omezením plynulejší. Pokud se vozidla pohybují podobnou rychlostí a nedochází k náhlému zrychlování a brždění, zvyšuje se propustnost dálnice o 20 až 30 procent,“ uvádí vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna se blíží do finále v roce 2021. Celkem se bude letos pracovat až na 71 kilometrech dálnice mezi Mirošovicemi a Kývalkou, tedy na všech 7 zbývajících modernizovaných úsecích. Letos se otevře do provozu dalších 37 km (4 úseky) nové D1, celkem tak už bude hotovo 127 kilometrů, což je skoro 80 procent D1 mezi Prahou a Brnem. Zbývat bude posledních 34 km v příštím roce.

Aktuální informace o zahajované modernizaci D1 jsou ZDE nebo ZDE, přehled velkých oprav a omezení pak ZDE nebo na bezplatné asistenční lince ŘSD 800 280 281. Přehled právě realizovaných dálničních staveb lze najít ZDE.

BESIP ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic připravil seriál naučných videí, jak správně dopravním omezením projet. Všechny díly můžete shlédnout na Facebook profilu Ministerstva dopravy (ZDE) nebo na YouTube kanálu BESIP (ZDE).

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Kuks má nové Oranžové hřiště

20:40 Nadace ČEZ: Kuks má nové Oranžové hřiště

Nejen nádherným barokním Hospitalem, ale i nově zrekonstruovaným Oranžovým hřištěm od Nadace ČEZ se …