Ministerstvo dopravy: Řidiči již mohou využít nový úsek dálnice D7 u Panenského Týnce

17.12.2021 8:24 | Tisková zpráva

3,5 kilometru nové dálnice D7 u Panenského Týnce již slouží veřejnosti. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění bývalé dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Tento obchvat zlepší cestování směrem na Německo, nebo naopak na Prahu.

Ministerstvo dopravy: Řidiči již mohou využít nový úsek dálnice D7 u Panenského Týnce
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„V těchto dnech otevíráme bezmála čtyřicet kilometrů nových dálnic. Jedná se celkem o čtyři nové úseky: dnešní na chomutovské dálnici D7, včera otevřený úsek na pardubické D35 a hned dva na sebe navazující úseky na hradecké D11. 

Završuje se tak jedna velká etapa restartu výstavby dálniční sítě. Dnes tady otevíráme bezpečnější, rychlejší a plynulejší obchvat kolem Panenského Týnce. Starou dvouproudou silnici první třídy nahradila čtyřproudá dálnice. A každá nová část dálnice na Prahu nebo k hranicím s Německem řidičům pomůže,“ ocenil ministr dopravy Karel Havlíček.

Důvodem výstavby dálnice D7 je také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u  Mostu, Loun a  Postoloprt a  zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z  největších v České republice. Další informace jsou na speciálním webu ŘSD.

Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla už stávající silnice I/7 vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. „Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Všechny tyto nedostatky nová dálnice na úseku u Panenského Týnce odstranila. Silnice I/7 však takto nepostačuje v celém úseku mezi Slaným a Postoloprty a bude tedy kompletně přebudována na dálnici. U Loun již výstavba probíhá a hned začátkem příštího roku chceme začít stavět dálnici D7 i na obchvatu Chlumčan. V roce 2023 pak máme v plánu zahájit další tři úseky mezi Slaným a Panenským Týncem,“ představil plány na dostavbu dálnice D7 Mátl.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně se státy Evropské unie. Stavba je spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jaroslav Foldyna byl položen dotaz

Rusko a pan Foldyna

Pane Foldyno, Vy jste nikdy neslyšel, jak vznikla Velká Rus, Sovětský svaz, kdo si rozdělil Evropu nejdříve s Hitlerem než SSSR Hitler podrazil? SSSR nás v roce 1968 nenapadl? Rusko si nevynucuje poslušnost sousedů vojenským napadením? Máte vůbec nějaké vzdělání? Nevypadá to tak.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Hospodářský výsledek za rok 2024

22:31 Česká pošta: Hospodářský výsledek za rok 2024

Česká pošta vykázala za rok 2024 konsolidovaný hospodářský výsledek před zdaněním -1 246 mil. Kč.