Ministerstvo dopravy: Řidiči již mohou využít nový úsek dálnice D7 u Panenského Týnce

17.12.2021 8:24 | Tisková zpráva

3,5 kilometru nové dálnice D7 u Panenského Týnce již slouží veřejnosti. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění bývalé dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Tento obchvat zlepší cestování směrem na Německo, nebo naopak na Prahu.

Ministerstvo dopravy: Řidiči již mohou využít nový úsek dálnice D7 u Panenského Týnce
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„V těchto dnech otevíráme bezmála čtyřicet kilometrů nových dálnic. Jedná se celkem o čtyři nové úseky: dnešní na chomutovské dálnici D7, včera otevřený úsek na pardubické D35 a hned dva na sebe navazující úseky na hradecké D11. 

Završuje se tak jedna velká etapa restartu výstavby dálniční sítě. Dnes tady otevíráme bezpečnější, rychlejší a plynulejší obchvat kolem Panenského Týnce. Starou dvouproudou silnici první třídy nahradila čtyřproudá dálnice. A každá nová část dálnice na Prahu nebo k hranicím s Německem řidičům pomůže,“ ocenil ministr dopravy Karel Havlíček.

Důvodem výstavby dálnice D7 je také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u  Mostu, Loun a  Postoloprt a  zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z  největších v České republice. Další informace jsou na speciálním webu ŘSD.

Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla už stávající silnice I/7 vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. „Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Všechny tyto nedostatky nová dálnice na úseku u Panenského Týnce odstranila. Silnice I/7 však takto nepostačuje v celém úseku mezi Slaným a Postoloprty a bude tedy kompletně přebudována na dálnici. U Loun již výstavba probíhá a hned začátkem příštího roku chceme začít stavět dálnici D7 i na obchvatu Chlumčan. V roce 2023 pak máme v plánu zahájit další tři úseky mezi Slaným a Panenským Týncem,“ představil plány na dostavbu dálnice D7 Mátl.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně se státy Evropské unie. Stavba je spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Šedá ekonomika

Jak jste s šedou ekonomikou bojovali vy nebo to nepovažujete za něco, co je třeba řešit? A k tomu komplikování života podnikatelů, nemyslíte, že hlavně pro ty menší podnikatele byla dost rána pod pás, když jste jim zrovna Vy zvýšili odvody, a to dost drasticky? Podpoříte teď ANO, které je chce sníži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna dodala tramvajové výhybky do německého Berlína a Hannoveru

7:14 Pražská strojírna dodala tramvajové výhybky do německého Berlína a Hannoveru

Pražská strojírna dokončila dvě významné zakázky pro dva německé dopravní podniky.