Ministerstvo dopravy: Změna stavebního a technického řádu drah pomůže budování automatického metra

03.07.2020 16:25 | Zprávy

Od července platí novela vyhlášky zvané stavební a technický řád drah. Navazuje na nedávnou novelu zákona o dráhách a jejím cílem je umožnit výstavbu tzv. automatického metra v ČR.

Ministerstvo dopravy: Změna stavebního a technického řádu drah pomůže budování automatického metra
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Drážní vozidlo tak díky tomu již bude moct být i v ČR řízeno technickým systémem bez přítomnosti řidiče. Poprvé se předpis použije při budování linky D pražského metra.

Tímto předpisem byly stanoveny technické podmínky pro budování metra s připravovaným automatickým provozem a došlo k doplnění chybějící úpravy některých praktických aspektů automatického provozu. V neposlední řadě se aktualizovala i zastaralá ustanovení podle současného stavu užívaných technologií a odstranily legislativní překážky či nežádoucí omezení v této oblasti.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Marek Výborný byl položen dotaz

Vedení výboru

V čem je rozdíl, jestli někdo prosazuje své názory jako poslanec nebo člen nějakého výboru nebo z pozice místopředsedy nebo předsedy výboru? Mají snad ti, co jsou ve vedení výborů nějakou větší moc? Má jejich rozhodnutí nějakou větší váhu? Nebo proč to tak řešíte a nejen vy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DIAMO pokračuje v likvidaci Dolu ČSA, zasypávání první z jam začalo

10:17 DIAMO pokračuje v likvidaci Dolu ČSA, zasypávání první z jam začalo

DIAMO pokračuje v likvidaci Dolu Československé armády v Karviné a zahájilo zasypávání první z jam.