Ministerstvo mělo od roku 2011 otevírat železnici i dalším dopravcům, nevysoutěžilo ale ani jednu linku

03.05.2016 8:01 | Zprávy

Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na dotovanou osobní vlakovou dopravu a prověřil, jakým způsobem Ministerstvo dopravy zajišťovalo vlakové spoje, jak Českým drahám kompenzovalo ztráty z provozu vlakových linek nebo jak otevíralo trh dalším dopravcům.

Ministerstvo mělo od roku 2011 otevírat železnici i dalším dopravcům, nevysoutěžilo ale ani jednu linku
Foto: NKÚ
Popisek: NKÚ

U Českých drah kontroloři například prověřovali, jestli podnik požadoval kompenzace ztrát z provozování vlakových linek ve správné výši. Největší problém vidí NKÚ v tom, že Ministerstvo dopravy dosud neotevřelo trh pro další dopravce. Podle plánu vlády z roku 2011 přitom mělo jen do konce roku 2015 vysoutěžit čtvrtinu všech dotovaných celostátních linek.

Otevírání trhu bránily především opakující se problémy mezi Českými drahami a dalšími potenciálními dopravci, které mělo ministerstvo vyřešit už minimálně v roce 2011. Jednalo se především o to, jak vyřešit užívání nádraží Českých drah ostatními dopravci. Resort nerozhodl ani o tom, jestli a případně za jakých pravidel by se mělo sjednotit vzájemné uznávání jízdenek mezi přepravními společnostmi. Tyto problémy představují jedny z podstatných důvodů, kvůli kterým ministerstvo nezadalo ani jednu vlakovou linku v otevřené soutěži.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Selhala podle vás justice?

A pokud ano, myslíte, že to bylo úmyslně a jestli ano, budete se tím vy nebo někdo zbývat, asi už rozsudek zvrátit nelze, ale minimálně neměl by za to někdo nést odpovědnost? Nebo podle vás soud selhal z neúmyslně, protože třeba bitcoinům málokdo rozumí, byť teď u soudů bych očekával, že se třeba po...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: