Úroveň obouvání Čechů za posledních 20 let prošla řadou změn, průměrný počet nakoupených bot se ale téměř nezměnil. Zatímco v roce 1990 průměrný Čech nakoupil za rok zhruba 4 páry obuvi, dnes se průměrný občan spokojí jen s 3 a půl párem. Podle prodejců se však změnil přístup Čechů k obouvání. Stále více se rozevírají sociodemografické nůžky mezi skupinou, která volí ty nejlevnější boty, a lidmi, kteří si naopak rádi připlatí za kvalitní obuv.
V roce 1990 obchody nabízely převážně české výrobky z kůže, vlivem otevření trhů a přílivu zboží z Asie však české boty ustoupily do ústraní. Podle údajů České obuvnické a kožedělné asociace (ČOKA) představuje v současné době nabídka tuzemské obuvi na českém trhu pouze malý podíl, zatímco asijská produkce tvoří kolem 85 %. Zhruba 10 % obuvi se do ČR dováží z Německa či Itálie. „Příliv asijské obuvi je sice obrovský, prodeje kvalitních kožených bot dovážených z Německa se od počátku devadesátých let ztrojnásobily,“ dodává Iva Macháčková, výhradní distributorka značky Tamaris pro Českou republiku.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



