NKÚ prověřil 24 rekonstrukcí a oprav, na které jsou plánovány výdaje přes jednu miliardu korun. Z kontroly vyplynulo, že SŽDC čerpala peníze pomaleji, než předpokládala, kvůli nepřipravenosti projektů i průtahům ve stavebních a zadávacích řízeních. Stav nádraží se sice podařilo zlepšit, ke zhodnocení ukončených akcí si ale SŽDC stanovila jen obecné cíle. V několika případech zjistili kontroloři nedostatky při úhradách faktur nebo uzavírání dodatků ke smlouvám.
Prostředky na rekonstrukce a revitalizace osobních nádraží mají pomoci zlepšit prostory pro cestující, zajistit bezbariérovost budov, opravit staré a nevyhovující budovy apod. SŽDC plánovala vydat v letech 2017 až 2022 na tyto akce přes 8,8 miliardy korun. Jedná se o prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury i z fondů EU. Ve skutečnosti ale čerpala SŽDC na rekonstrukce a opravy nádraží v letech 2017 až 2019 v průměru o 36 % méně peněz, než kolik se předpokládalo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva