Náměstek pražské primátorky a středočeský hejtman spolu jednali o integrované dopravě

24.07.2015 7:39

Netradičně na zastávce linkového autobusu Pražské integrované dopravy č. 348 se tento týden brzy ráno ve středu 22. července sešli středočeský hejtman Miloš Petera s náměstkem pražské primátorky pro dopravu a evropské fondy Petrem Dolínkem (oba ČSSD).

Náměstek pražské primátorky a středočeský hejtman spolu jednali o integrované dopravě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

Chtěli se osobně přesvědčit, jak funguje pilotní projekt integrované dopravy Středočeského kraje a hlavního města Prahy na Mělnicku a Neratovicku a probrat jeho další rozšíření na Kladensko.

„O zjednodušení každodenního i příležitostného cestování ze středočeských měst do Prahy se snažíme už několik let. Naším cílem je rozšířit počet příměstských oblastí, které se do systému integrované hromadné dopravy zapojí. Je pozitivní vidět, že naše snaha má smysl, že ji naši občané při cestách do Prahy využívají, a šetří tak své peníze i naše krajské silnice, a tudíž i životní prostředí, když nechají doma osobní automobily,“ pochvaloval si hejtman Petera.

Další oblastí, která by měla projít integrací, je Kladensko. Zde je však startovací pozice jiná, než v oblasti Neratovicka a Mělnicka. „Funguje zde systém Středočeské integrované dopravy (SID), která je vzájemně kompatibilní se systémem městské hromadné dopravy v Kladně. Celý systém proto bude nutné nastavit tak, aby byl občanům Kladna umožněn přestup na MHD v Praze, avšak musí být garantován rovněž přestup na další linky v oblasti a na MHD v Kladně,“ podotkl hejtman Petera. „Věřím, že to nebude představovat nějaký vážný problém a že i plánovaný druhý pilotní projekt na Kladensku, odkud také do hlavního města dojíždí mnoho lidí, bude stejně úspěšný, jako ten na Mělnicku,“ dodal.

Příkladem úspěchu pilotního projektu na Mělnicku je právě linka 348, která jezdí ze Zálezlic přes Neratovice do stanice metra C Ládví, některé spoje protahují dokonce až k Fakultní nemocnici Na Bulovce, a pro Neratovice tvoří páteřní linku příměstské autobusové dopravy. „Díky integraci s pražskou MHD, která byla spuštěna letos začátkem dubna, ušetří pravidelní cestující měsíčně až kolem tisíce korun. A úsporu jistě zaznamenali i ti, kteří jezdí do Prahy jen občas – jednotná jízdenka jim ušetří minimálně proto, že před jejím zavedením museli za pražský úsek jízdy platit vlastně dvakrát,“ vysvětlil hejtman Petera.

Neratovičtí mohou využívat také linku č. 351, která zajíždí ke stanici metra C Letňany. A cestující z Mělníka se mohou do Prahy svézt buď „rychlíkovým“ spojem č. 349, nebo další z páteřních linek, autobusem č. 369, která jezdí až do Štětí. I na těchto spojích samozřejmě platí integrované jízdenky pražské MHD.

„Během naší návštěvy Neratovic jsme se přesvědčili o tom, že většina lidí při cestě do Prahy raději volí spoj, který jede do Ládví než do Letňan. Je jasné, čemu dávají Neratovičtí přednost a podle toho budeme postupovat při dalších jednáních,“ poznamenal náměstek Petr Dolínek.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Domácnosti vodou nadále šetří, v průmyslu její spotřeba mírně roste

11:44 ČSÚ: Domácnosti vodou nadále šetří, v průmyslu její spotřeba mírně roste

Češi v roce 2023 denně spotřebovali v průměru téměř 87 litrů vody, což bylo o zhruba tři litry méně …