Nejprodávanějšími novými vozy jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen

03.06.2015 12:00 | Zprávy

Růst prodejů nových osobních a užitkových vozů v Česku si nadále udržuje nárůstové tempo. Za prvních pět měsíců roku 2015 bylo prodáno 71 789 osobních a 5 986 užitkových vozů, to je celkem o 21 procent více, než ve stejném období roku 2014. Nejprodávanějšími značkami osobních aut byly letos od začátku roku Škoda (27 699), Hyundai (7 306) a Volkswagen (5 621). Z modelů osobních vozů byl největší zájem o modely Octavia (9 558), Fabia (5 878), Rapid (5 318), Hyundai i30 (2 291) a Hyundai ix20 (2 284).

Nejprodávanějšími novými vozy jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen
Foto: Archiv
Popisek: Médea

Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, jelikož v nich nejsou započítány takzvané účelové registrace. Tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Reálné prodeje stále na vzestupu

Podle reálných čísel od ledna do května roku 2015 prodala v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (27 699), která meziročně posílila o 29,1 %, následována značkou Hyundai (7 306), která prodala o 6,4 % vozů více, a Volkswagen (5 621) s nárůstem o 27,2 %. Za nimi se umístila Dacia (3 668), dále následují automobilky Opel (3 008), KIA (2 933), Renault (2 725) a Peugeot (2 611). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stejně jako v prvních pěti měsících loňského roku Škoda Octavia s 9 558 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé a třetí místo - Fabia (5 878) a Rapid (5 318). Následují dva modely značky Hyundai - i30 (2 291) a ix20 (2 284).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Politické neziskovky

Jak se pozná politická neziskovka? Kdo by to měl určovat? Protože podle mě je politicky orientovaná většina neziskovek.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Ekonomická situace Jihomoravského kraje se zlepšuje

16:26 ČSÚ: Ekonomická situace Jihomoravského kraje se zlepšuje

Počet obyvatel Jihomoravského kraje v roce 2024 vzrostl pouze díky migraci, současně ale pokračovalo…