Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, jelikož v nich nejsou započítány takzvané účelové registrace. Tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.
Reálná situace na trhu
Podle reálných čísel prodala v dosavadním období 2015 v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (40 702) následována značkou Hyundai (10 721) a Volkswagen (8 311). Za nimi se umístila Dacia (5 348), dále následují automobilky Opel (4 590), KIA (4 450), Renault (3 949) a Peugeot (3 694). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stejně jako v loňském roce Škoda Octavia s 13 607 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé a třetí místo - Fabia (10 028) a Rapid (7 389). Následují Hyundai i30 (3 589), Škoda Superb (3 035) a Hyundai ix20 (2 985).
V prvních sedmi měsících 2015 meziročně výrazně posílily segmenty SUV-B a sportovních vozů. Nejprodávanějším segmentem je stále nižší střední třída (aktuálně 27 % všech prodejů), druhé nejprodávanější jsou malé vozy (24 % prodaných aut).
Mezi užitkovými vozy je dosavadním letošním vítězem automobilka Fiat s 1 532 prodanými vozy, následovaná značkami Peugeot (1 331), Ford (920), Renault (892) a Volkswagen (857). Celkově se v průběhu roku 2015 v Česku prodalo 8 382 užitkových vozidel (LUV).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PR článek