Nezaměstnanost mladých zůstává i přes celkové zlepšení ekonomické situace palčivým problémem. Řešení přichází možná překvapivě přímo od potenciálních zaměstnavatelů, nadnárodních korporací i menších firem, a to v podobě Aliance pro mladé (Alliance for YOUth). U vzniku této unikátní Aliance stojí společnost Nestlé, která oslovila přes 20 obchodních partnerů, aby se připojili k její dlouhodobé snaze bojovat proti nezaměstnanosti mladých. Firmy se zavazují podílet se na speciálních programech pro mladé a poskytovat jim rady a pracovní zkušenosti prostřednictvím svých stávajících zaměstnanců, kteří se stanou mentory v oblasti kariérního poradenství či přípravy k přijímacímu pohovoru. To vše zcela bezplatně.
České a slovenské společnosti tímto krokem rozšiřují celoevropskou koalici čítající přes dvě stovky partnerů. Ti hodlají pod hlavičkou Aliance v následujících letech nabídnout mladým více než 100 000 pracovních příležitostí.
"Mladí lidé představují naši budoucnost. Situace na trhu podléhá neustálým změnám, ale nezaměstnanost a nedostatečná motivace této generace má nezměrné ekonomické a sociální dopady pro celý kontinent. Řešení problému nelze ponechat pouze na veřejném sektoru, úloha byznysu je nezastupitelná, a proto jsme zde my s našimi partnery, abychom mladým ukázali směr a podali jim pomocnou ruku na trhu práce," říká Torben Emborg, generální ředitel společnosti Nestlé pro Českou a Slovenskou republiku.
Správná iniciativa

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva