Nová napájecí stanice v Albrechticích zajistí spolehlivý provoz elektrických vlaků na Těšínsku

21.10.2015 20:06 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila výstavbu trakční napájecí stanice v Albrechticích. Nová měnírna je klíčová pro zachování železniční dopravy na důležité spojnici mezi Ostravou a Českým Těšínem ve stávajícím rozsahu a bez ohledu na plynulost provozu.

Nová napájecí stanice v Albrechticích zajistí spolehlivý provoz elektrických vlaků na Těšínsku
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Trakční napájecí stanice slouží k převodu elektrické energie z distribuční sítě na parametry potřebné k napájení trakčního vedení přilehlých tratí. Ke stanici Albrechtice vede z distribuční soustavy vysoké napětí o velikosti 22 kV. To bude měnírna převádět na 3 kV stejnosměrného napětí, což je hodnota, která charakterizuje napájecí soustavu železnice v celé severní části České republiky.

Systém stál přibližně 20 let na mobilní trakční napájecí stanici. Její technologie byla však již na hranici životnosti a fungovala pouze díky intenzivní údržbě. Bez realizace stavby by hrozilo, že trať nebude možné nadále provozovat v elektrické vozbě.

„Nová trakční napájecí stanice zajistí spolehlivý zdroj elektřiny a ukončí dvacetileté provizorium. Navíc zvýší i bezpečnost provozu, protože v případě nouze umožní i částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají. Tím zabezpečí plynulost provozu na páteřní železniční síti,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Areál nové napájecí stanice byl vybudován poblíž stávajícího zařízení. Jedná se o oplocenou přízemní budovu, v níž byla zřízena nová technologie pro napájení trakčního vedení, kabelizace, telekomunikační zařízení a elektrická požární a bezpečnostní signalizace. Rovněž bylo provedeno napojení napájecí stanice na stávající trakční vedení.

Plánované celkové náklady stavby s názvem Výstavba trakční napájecí stanice Albrechtice činí 149 999 626 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 109 115 486 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

Albrechtice , doprava , kraj Moravskoslezský , SŽDC

autor: Tisková zpráva

Bc. Tomáš Kubín byl položen dotaz

Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko

Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu

11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu

Velkou proměnou prochází v současné době výrobní technologie v Areálu Třeboradice, a.s., ze Skupiny …