Nová napájecí stanice v Albrechticích zajistí spolehlivý provoz elektrických vlaků na Těšínsku

21.10.2015 20:06 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila výstavbu trakční napájecí stanice v Albrechticích. Nová měnírna je klíčová pro zachování železniční dopravy na důležité spojnici mezi Ostravou a Českým Těšínem ve stávajícím rozsahu a bez ohledu na plynulost provozu.

Nová napájecí stanice v Albrechticích zajistí spolehlivý provoz elektrických vlaků na Těšínsku
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Trakční napájecí stanice slouží k převodu elektrické energie z distribuční sítě na parametry potřebné k napájení trakčního vedení přilehlých tratí. Ke stanici Albrechtice vede z distribuční soustavy vysoké napětí o velikosti 22 kV. To bude měnírna převádět na 3 kV stejnosměrného napětí, což je hodnota, která charakterizuje napájecí soustavu železnice v celé severní části České republiky.

Systém stál přibližně 20 let na mobilní trakční napájecí stanici. Její technologie byla však již na hranici životnosti a fungovala pouze díky intenzivní údržbě. Bez realizace stavby by hrozilo, že trať nebude možné nadále provozovat v elektrické vozbě.

„Nová trakční napájecí stanice zajistí spolehlivý zdroj elektřiny a ukončí dvacetileté provizorium. Navíc zvýší i bezpečnost provozu, protože v případě nouze umožní i částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají. Tím zabezpečí plynulost provozu na páteřní železniční síti,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Areál nové napájecí stanice byl vybudován poblíž stávajícího zařízení. Jedná se o oplocenou přízemní budovu, v níž byla zřízena nová technologie pro napájení trakčního vedení, kabelizace, telekomunikační zařízení a elektrická požární a bezpečnostní signalizace. Rovněž bylo provedeno napojení napájecí stanice na stávající trakční vedení.

Plánované celkové náklady stavby s názvem Výstavba trakční napájecí stanice Albrechtice činí 149 999 626 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 109 115 486 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna dodala tramvajové výhybky do německého Berlína a Hannoveru

7:14 Pražská strojírna dodala tramvajové výhybky do německého Berlína a Hannoveru

Pražská strojírna dokončila dvě významné zakázky pro dva německé dopravní podniky.