Nová soutěž Správy železnic ocenila 11 významných projektů

30.01.2021 7:36

Správa železnic uspořádala první ročník soutěže Železniční stavba roku, jejímž cílem je ocenit nejkvalitněji realizované investiční počiny za uplynulé období. To může vzhledem k náročnosti a termínu realizace nominovaných akcí zahrnovat více stavebních sezón.

Nová soutěž Správy železnic ocenila 11 významných projektů
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Premiérový ročník soutěže se uskutečnil v závěru minulého roku. Ocenění zástupců zhotovitelů vítězných staveb a předání diplomů a pamětních cen z rukou generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody proběhlo letos v lednu. Vzhledem k současné epidemické situaci se nemohlo uskutečnit plánované slavnostní vyhlášení výsledků.

V jednotlivých kategoriích se ocenily železniční stavby realizované jak na páteřní síti, koridorech, tak na regionálních tratích. Důraz se kladl zejména na jejich provozní, ekonomický a společenský přínos. Nejprestižnější ocenění – Cenu generálního ředitele – získala rekonstrukce mostu přes Hracholuskou přehradu u Pňovan, která se dočkala v loňském roce i řady dalších významných cen, a to včetně mezinárodních. V kategorii Železniční tunely a mosty zabodovala nejvíce rekonstrukce mostu v Desné na trati Tanvald – Kořenov, vítězem kategorie Rekonstrukce a opravy budov byla renovace objektů pro Hasičský záchranný sbor Správy železnic v Českých Budějovicích.

V kategorii Modernizace železničních stanic a uzlů zaujala porotu nejvíce přestavba stanice Čelákovice na trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany. Technologickou stavbou roku je pak modernizace zabezpečovacího zařízení na hlavním brněnském nádraží. V kategorii Projektová příprava porota ocenila projekt modernizace a dostavby pražského Masarykova nádraží, cenu za Technickou inovaci roku pak získalo nové designové provedení přejezdového zabezpečovacího zařízení.

Projekt instalace systému GSM-R na trati mezi Berounem, Plzní a Chebem uspěl nejvíce v kategorii Bezpečná železnice, sanace nestabilních náspů zemního tělesa v úseku Hájek – Dalovice pak získala ocenění za oblast Rekonstrukce a opravy železničních tratí. Celková renovace Negrelliho viaduktu loni opanovala kategorii Rekonstrukce historických železničních staveb.

Přehled vítězů jednotlivých kategorií a jejich krátké videoprezentace najdete na webu Správy železnic ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týdne: 30

19:02 ČEZ číslo týdne: 30

30 zemí světa staví, plánuje nebo projektuje jaderné reaktory.