Novináři se dozvěděli, jak co nejlépe připravit automobil na zimu, kdy a kde jsou povinné zimní pneumatiky, jak je správně vybrat a načasovat jejich přezutí a jaké nástrahy čekají na řidiče letošní zimu v zahraničí. Seznámili se také s výsledky testů zimních a celoročních pneumatik.
V praktické části si pak pod dohledem odborníků vyzkoušeli řízení vozu se simulovanou oční vadou při průjezdu slalomem z kuželů. Na kluzné ploše pak za volantem zažili rozdíly v chování auta s obutými novými zimními pneumatikami či kombinací starých a nových pneumatik. Závěrem se přesvědčili, co se děje v kabině vozu při krizovém brzdění s dobře a špatně umístěným nákladem z rychlosti 90 kilometrů v hodině. Své zkušenosti mohli přímo na místě konzultovat s expertem na pasivní bezpečnost certifikační společnosti TÜV SÜD Martinem Škopkem a lékařkou z pražské oční kliniky DuoVize Kateřinou Pulchartovou.
„Po zkušenosti, kdy jsem dostal pekelný smyk, jsem moc rád, že si mohu vyzkoušet zvládání extrémních situací na uzavřených cvičných plochách. Každý by měl mít tuto možnost. Když se vám to stane v běžném provozu na silnici, a nejste na to alespoň trochu připraveni, neuděláte s autem vůbec nic,“ okomentoval své pocity absolventa kurzu bezpečné jízdy redaktor České televize Richard Samko.
Překvapení netajil ani po jízdě s brýlemi, jež simulují oční vadu. „Jel jsem pomalu. Na dálku jsem téměř neviděl, pouze nějakou změť oranžových kuželů. Každý řidič by si měl připustit, že některým typem oční vady může trpět. Měli bychom proto každý podstoupit vyšetření u odborného lékaře,“ nabádá řidiče Samko.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva