Letištěm Václava Havla Praha denně projdou desetitisíce cestujících a jejich počet se bude v budoucnu dále navyšovat, jen za poslední rok jejich počet meziročně vzrostl o 7,5 %. Příliv cestujících s sebou nese i požadavky na rozvoj veřejného prostoru před terminály největšího českého letiště, který se z dlouhodobého pohledu stává nevyhovujícím. Český aeroholding proto ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) vypsal dopravně-urbanistickou soutěž s cílem získání odborného pohledu na organizaci dopravy a celkovou budoucí koncepci veřejných venkovních prostorů.
Do prvního kola soutěže bylo zasláno 15 soutěžích návrhů, z nichž komise vybrala pět nejlepších návrhů postupujících do druhého kola, ve kterém autorské týmy dále rozpracovaly své koncepty celkového řešení. Konečného vítěze vybrala sedmičlenná soutěžní porota složená ze zástupců odborné veřejnosti a zástupců Českého aeroholdingu. Druhé místo nebylo porotou uděleno, o třetí příčku se dělí návrhy Ateliéru D3A a autorského kolektivu CMC Architects a Ateliéru DUA.
„Vítězný projekt se nejvíce přiblížil k našemu záměru přeorganizovat dopravní řešení a celkově modernizovat a zpříjemnit pobytové prostory před terminály letiště,“ řekl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého aeroholdingu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva