V prvním díle ombudsman formou rozhovoru vysvětluje, jaká je jeho působnost, jaká má oprávnění, s jakými problémy se na něj lidé nejčastěji obracejí a jakým způsobem se jejich podněty či stížnosti zpracovávají.
„Je řada problémů, se kterými pomůžeme, ale jsou zde i takové, které nám nepřísluší řešit. Právě tohle musíme často lidem vysvětlovat, že ombudsman prostě není všemocný. Na druhou stranu ale v oblastech, kterými se zabývat můžeme, býváme úspěšní a daří se nám odstraňovat nedostatky a napravovat pochybení. Nejčastěji jde o sociální zabezpečení, stavebnictví, činnost vězeňské služby a další,“ vysvětluje ombudsman Stanislav Křeček a zdůrazňuje, že velkou zásluhu na tom má tým právníků, kteří pro něj a jeho zástupkyni podněty zpracovávají, analyzují podklady a připravují zprávy či odpovědi: „Než jsem přišel na úřad ombudsmana nejprve jako zástupce a nyní jako zvolený ombudsman, pracoval jsem dlouhá léta jako poslanec a advokát, takže justiční prostředí dobře znám. Vím, že je obecně mezi právnickou veřejností známo, že právníci Kanceláře veřejného ochránce práv jsou jedno z nejkvalifikovanějších právnických uskupení.“ Právě tato odborná kvalita podle ombudsmana přispívá k tomu, že jsou závěry a doporučení obvykle respektovány a dochází k nápravě, i když ombudsman nemá žádné rozhodovací nebo donucovací pravomoci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva