Pardubický kraj: Krajské železnice mohou po roce 2019 brázdit dva dopravci

31.08.2018 7:34 | Zprávy

Pardubický kraj učinil další důležitý krok při výběru dopravce na železnici po roce 2019, kdy končí stávající smlouva o zajištění železniční dopravní obslužnosti s Českými drahami.

Pardubický kraj: Krajské železnice mohou po roce 2019 brázdit dva dopravci
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

Po předběžných konzultacích s dopravci předložil náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš zprávu, na základě které jej radní pověřili dále jednat se společností LeoExpress o zajištění dopravy na tratích 024 a 025, které byly společností nabídnuty. Tento krok má pomoci především zkvalitnění dopravy pro cestující v regionu a lepšímu spojení se sousedním Polskem. Radní dále uložili náměstku Kortyšovi, aby jednal s Českými drahami o předložení finančního modelu na zajištění dopravy na území celého kraje.

„Již několik měsíců vedeme předběžné konzultace k výběru dopravce na regionální železnici po roce 2019, kdy skončí stávající smlouva s Českými drahami. Vzhledem k tomu, že chceme být maximálně otevření, tak jsme jednali se všemi dopravci, kteří o provoz na našich tratích projevili zájem. Společnost LeoExpress nás kontaktovala s nabídkou na provozování regionální železniční dopravy na dvou tratích z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Lichkov, Králíky až do Mlýnického Dvora a z Dolní Lipky do Hanušovic,“ uvedl radní pro oblast dopravy Michal Kortyš. „V rámci snahy o liberalizaci prostředí na železnici a zkvalitnění služeb chceme zahájit konkrétní jednání o uzavření smlouvy na tyto dvě tratě. Čeká nás však ještě řada jednání, abychom si vyjasnili nejen sankční mechanismus, ale také spolupráci s tarifem IREDO, či způsob prodeje jízdních dokladů. V rámci předběžných konzultací již však byla řada těchto otázek zodpovězena. Zároveň jednáme dále s Českými drahami o předložení finančního modelu na zajištění dopravy na území celého našeho kraje,“ doplnil Michal Kortyš, který společně s pracovníky odboru dopravy jednání s dopravci vede.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: komerční tisková zpráva

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČNB ponechává sazbu proticyklické kapitálové rezervy na 1,25 %

22:14 ČNB ponechává sazbu proticyklické kapitálové rezervy na 1,25 %

Bankovní rada na svém jednání o finanční stabilitě rozhodla ponechat sazbu proticyklické kapitálové …