„Od samotného počátku jsem upozorňoval na nutnost řešit napojení průmyslové zóny na silnice nižších a vyšších tříd. Investor při otevření terminálu slíbil 10 milionů korun, avšak dnes jsme informováni, že tato částka bude poskytnuta pouze, pokud město překoupí pozemky Českých drah. Je tu tedy jednoznačný předpoklad dalšího rozšiřování terminálu, a proto klademe logické otázky, co bude toto rozšíření dále znamenat. Nechceme nechat ničit komunikace, do kterých investujeme desítky milionů korun,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
„Jedná se o precedens, na který je nutné upozornit, protože nemůžeme být stavěni před hotovou věc. Musíme společně s obcemi konzultovat takto rozsáhlé záměry, které mají vliv na silniční síť v majetku kraje. Dobrým příkladem je investice společnosti INA ve Svitavách, kdy nás starosta Šimek informoval od samého počátku, jelikož je zde opět předpokládán nárůst dopravy,“ sdělil hejtman, jehož názor sdílí také ostatní členové krajského zastupitelstva. Hlasování o tomto bodu bylo téměř jednomyslné, když se pouze jediný člen zdržel hlasování. Proti nebyl nikdo.
„Je nutné najít řešení s firmami, které způsobují nárůst dopravy a jsou tedy původcem ničení okolních komunikací. Objízdná trasa, která je využívána při rekonstrukci průjezdného profilu pod železničními mosty, je zničená a bude nutná její celková rekonstrukce, na které by se měl investor podílet. Musíme dbát na ochranu našeho krajského majetku. Dle platných zákonů máme nárok vyžadovat náhradu po původci poškození,“ uvedl krajský zastupitel David Švec.
Rodný list silnic pomůže při plánování objízdných tras

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva