Pardubický kraj: Musíme bránit krajské silnice před drancováním kamiony, shodují se zastupitelé

22.06.2017 19:51 | Zprávy

Zastupitelé Pardubického kraje na svém úterním jednání projednávali řešení problémů, které jsou spojené s nárůstem kamionové dopravy v okolí České Třebové. Po diskusi, ke které byl přizván také starosta města Jaroslav Zedník, pověřili zastupitelé hejtmana Martina Netolického, náměstka Michala Kortyše a ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslava Němce jednáním s městem Česká Třebová a investorem logistického terminálu, které by mělo vyústit ve finanční spoluúčast obou subjektů. O jednoznačné podpoře napříč zastupitelstvem svědčí výsledek hlasování, kdy 41 zastupitelů hlasovalo pro, pouze jeden se zdržel.

Pardubický kraj: Musíme bránit krajské silnice před drancováním kamiony, shodují se zastupitelé
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

„Od samotného počátku jsem upozorňoval na nutnost řešit napojení průmyslové zóny na silnice nižších a vyšších tříd. Investor při otevření terminálu slíbil 10 milionů korun, avšak dnes jsme informováni, že tato částka bude poskytnuta pouze, pokud město překoupí pozemky Českých drah. Je tu tedy jednoznačný předpoklad dalšího rozšiřování terminálu, a proto klademe logické otázky, co bude toto rozšíření dále znamenat. Nechceme nechat ničit komunikace, do kterých investujeme desítky milionů korun,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

„Jedná se o precedens, na který je nutné upozornit, protože nemůžeme být stavěni před hotovou věc. Musíme společně s obcemi konzultovat takto rozsáhlé záměry, které mají vliv na silniční síť v majetku kraje. Dobrým příkladem je investice společnosti INA ve Svitavách, kdy nás starosta Šimek informoval od samého počátku, jelikož je zde opět předpokládán nárůst dopravy,“ sdělil hejtman, jehož názor sdílí také ostatní členové krajského zastupitelstva. Hlasování o tomto bodu bylo téměř jednomyslné, když se pouze jediný člen zdržel hlasování. Proti nebyl nikdo.
„Je nutné najít řešení s firmami, které způsobují nárůst dopravy a jsou tedy původcem ničení okolních komunikací. Objízdná trasa, která je využívána při rekonstrukci průjezdného profilu pod železničními mosty, je zničená a bude nutná její celková rekonstrukce, na které by se měl investor podílet. Musíme dbát na ochranu našeho krajského majetku. Dle platných zákonů máme nárok vyžadovat náhradu po původci poškození,“ uvedl krajský zastupitel David Švec.

Rodný list silnic pomůže při plánování objízdných tras

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: komerční tisková zpráva

Martin Herman, MPA byl položen dotaz

Chápu vás dobře?

Že kauza dozimetr není vyšetřována objektivně, a že podle vás tato vláda ovlivňuje vyšetřování? Jsme na tom jako stát podle vás tak špatně, že u nás nefunguje nezávislé vyšetřování a justice? A stejnou logikou, nehrozí pak, že když bude u vlády ANO, budou ovlivňována kauzy kolem Babiše nebo když v n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Čeští hasiči ukončili zahraniční misi v Černé Hoře

22:31 HZS ČR: Čeští hasiči ukončili zahraniční misi v Černé Hoře

Posádka českého vrtulníku Black Hawk UH-60A se po pětidenním nasazení v?Černé Hoře vrátila zpět do Č…