Tento dodatek řeší podmínky spolufinancování ze státního rozpočtu v případě využití podpory z Operačního programu Doprava (OPD) na pořízení nových železničních kolejových vozidel. V Pardubickém kraji se v budoucnu očekává jejich nasazení na šesti tratích.
„Vzhledem k tomu, že máme zájem pořídit nová železniční vozidla z Operačního programu Doprava, je nutné se k tomuto dodatku připojit, neboť bude jedním z dokumentů, které musí být předloženy v rámci žádosti o poskytnutí dotace na pořízení těchto vozidel,“ vysvětlil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. „Jako kraje se tímto dodatkem zavazujeme k tomu, že pokud bude využito podpory v rámci tohoto operačního programu, zajistíme, aby dopravce, který bude služby zajišťovat po 2023, byl vybrán na základě otevřeného nabídkového řízení, a aby tento dopravce v této době využíval nakoupená kolejová vozidla. V případě, že bychom toto nebyli schopni zajistit, přišli bychom o spolufinancování nákupu vozidel ze státního rozpočtu,“ dodal Netolický.
„Na pořízení vozidel v rámci OPD 2 je nyní vypsaná výzva, ve které je alokována částka ve výši 7,73 miliard korun se spolufinancováním ve výši 85 procent,“ sdělil náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš s tím, že Pardubický kraj má již rovněž vytipované železniční tratě, na které by mohla tato vozidla v budoucnu obsluhovat. „Jedná se o úsek trati z Pardubic přes Hlinsko až do Havlíčkova Brodu v sousedním Kraji Vysočina. Dále pak tři úseky z České Třebové do Chornice, Letovic, které se již nachází v Jihomoravském kraji, a Zábřehu na Moravě v Olomouckém kraji. Posledními zvažovanými variantami jsou tratě Choceň – Litomyšl a Svitavy – Žďárec u Skutče,“ dodal Michal Kortyš.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva