V případě veřejné zakázky „Střežení všech objektů dle seznamu v rámci celé Správy účelových zařízení“ zadavatel v zadávacích podmínkách neuvedl, jakým způsobem budou hodnoceny nabídky podle dílčího hodnotícího kritéria č. 2 (nabídka dalších činností a úkonů nad požadovaný rozsah služeb). Kritérium přitom mělo pro zadavatele velký význam, neboť mu přiřadil stejnou váhu jako nabídkové ceně (40 procent). Zadavatel tak porušil zásadu transparentnosti a s vybraným uchazečem, společností Bahyr s. r. o. již na veřejnou zakázku podepsal smlouvu.
Uzavření smlouvy o pronájmu prádla a textilií se společností Prádelna Fišer s. r. o. na dobu určitou (2010–2014) nepředcházelo žádné zadávací řízení, které by dokládalo, že vybraný uchazeč nabízí nejlepší smluvní podmínky. Plnění smlouvy překročilo už v prvním roce její platnosti zákonný limit pro veřejnou zakázku malého rozsahu a za období 2010–2014 dosáhlo částky téměř 10,5 milionu korun (bez DPH), přičemž limit pro veřejné zakázky malého rozsahu činil ke dni uzavření smlouvy dva miliony korun (bez DPH). Zadavatel postupně uzavřel s dodavatelem osm dodatků, kterými byla smlouva doplňována nebo upravován ceník praní prádla. Zadavatel byl povinen zadat toto plnění jako veřejnou zakázku v některém z druhů zadávacího řízení dle zákona o veřejných zakázkách.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



