V porovnání s rokem 2019 se loni celkový počet podání od spotřebitelů snížil o 7,5 % (o 1067 podání). Spíše, než s kultivací trhu však tento pokles souvisí s mimořádnými událostmi loňského roku.
„Za poklesem počtu podání zčásti hledejme i to, že v době nouzovém stavu podléhali omezením podomní prodejci, a také spotřebitelé byli při osobním kontaktu obezřetnější. Celkově se mírně snížil i počet změn dodavatele, přičemž právě změna dodavatele na sebe váže nejčastější problémy s ukončováním smluv a pokutami. Pokles počtu podání o jednotky procent musíme vnímat také v kontextu předchozích let, kdy tato statistika narůstala pravidelně o desetinu ročně,“ komentuje statistiku Stanislav Trávníček, předseda Rady ERÚ.
Podání na téma energetických aukcí a zprostředkovatelů se v posledních letech umisťují na předních místech tabulky a nejinak tomu bylo v roce 2020. V souvislosti se zprostředkováním energií a „nechtěnou“ změnou dodavatele se na ERÚ nejčastěji lidé obracejí s dotazem, kdo je (nově) jejich dodavatelem. Ptá se tak každý čtvrtý tazatel (27 %). Přímo na zprostředkovatele a aukce míří 19 % dotazů. Dále následují tradiční otázky a stížnosti na vyúčtování (16 %). Pětici nejčastěji řešených témat uzavírají změna dodavatele (11 %) a smluvní sankce (7 %).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva