Porovnání brzdné dráhy na mokru podle nezávislých testů ukázalo slabiny štítkování

18.03.2013 9:00

Nové štítky, které hodnotí pneumatiky, nemusí být vždy stoprocentně spolehlivé. Štítkové hodnocení brzdné dráhy letních pneumatik na mokré vozovce srovnal internetový obchod Kupuj pneu s výsledky nezávislých testů portálu Auto Bild a klubu Auto Club Europa. Ze srovnání vyplynulo, že pneumatiky lépe hodnocené na štítcích končí někdy v testech až za jejich hůře hodnocenými konkurenty.

Porovnání brzdné dráhy na mokru podle nezávislých testů ukázalo slabiny štítkování
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Porovnání e-shop provedl na letních pneumatikách o běžném rozměru 195/65 R15. Pro zjednodušení se přitom soustředil výhradně na bezpečnostní kritérium reprezentované na štítku přilnavostí pneumatiky na mokrém povrchu.

Srovnání s testy

Hodnocení na štítcích se ve srovnání s nezávislými testy ukázalo jako problematické. Výsledky testů provedených portálem Auto Bild a klubem Auto Club Europa prokázaly, že pneumatika s horším štítkem v testech mnohdy dopadne lépe nežli pneumatika s lepším štítkovým hodnocením.

„Ze srovnání nám například vyplynulo, že pneumatika Michelin Energy Saver+, která má áčkové hodnocení brzdné dráhy na štítku, dopadla v obou testech hůře než některé pneu s hodnocením B. Například pneumatika Fulda EcoControl HP ji v testu prováděném společností Auto Bild předčila v brzdné dráze v stokilometrové rychlosti o téměř 3 metry. A získala rovněž vyšší bodové ohodnocení v testu Auto Club Europa,“ uvádí jeden z příkladů Jan Foltán z e-shopu Kupuj pneu.

Hodnocení na štítku je tedy vždy třeba brát s mírnou rezervou. Problematické zařazení jednotlivých pneumatik do určité třídy jsou ale naštěstí většinou v rámci tolerance. Zákazníkům tedy nehrozí, že by při výběru správné pneumatiky podle štítku mohli koupit pneumatiku s výrazně horšími vlastnostmi, než jaké jsou na štítku deklarovány.

Vítězové podle štítků

Při porovnání štítků letních pneumatik pro osobní vozy dosáhlo na nejlepší áčkové hodnocení brzdné dráhy jen několik pneumatik. Mezi nimi byly pneu od známých značek jako Continental, Goodyear, Dunlop a Michelin. Vítězové by oproti hůře hodnoceným pneu měli být skutečnými přeborníky.

„Brzdná dráha pneumatik hodnocených štítkem A by při jízdě rychlostí 80 kilometrů v hodině měla být asi o 3 metry kratší než u pneumatik hodnocených štítkem B. Rozdíl oproti pneumatice se hodnocením F by měl činit dokonce 18 metrů,“ říká Jan Foltán, jednatel internetového obchodu Kupuj pneu.

Srovnání vybraných pneumatik podle štítků a výsledků testů

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Systém autobusových spojů umožňujících přepravu jízdních kol

19:02 Jihočeský kraj: Systém autobusových spojů umožňujících přepravu jízdních kol

Jihočeský kraj ve spolupráci s Jihočeským koordinátorem dopravy (JIKORD) a smluvními dopravci opět p…