Množství balíků je skutečně překvapivé, protože trh obecně zaznamenává pouze mírný růst a také množství zásilek přepravovaných k zákazníkům např. z e-shopů, nepředstavuje dramatické objemy předchozích let. Zvláště ve větších městech totiž klienti preferují osobní odběr v rozrůstající se síti odběrných míst internetových obchodů. Nárůst balíků je nejvíce patrný na sběrném přepravním uzlu České pošty v Praze Malešicích, kterým celoročně prochází zhruba 45 % veškeré poštovní hmoty z celé republiky. Zatímco během roku projde touto třídírnou zhruba 60 000 balíkových zásilek denně, v současné době tady vytřídí více než dvojnásobek. Největší zátěž však pravděpodobně přijde až od poloviny prosince. Je jen otázkou, zda padne loňský rekord, kdy během jediného dne zamířilo k zákazníkům 210 000 balíkových zásilek.
Pro výjimečné objemy začala Pošta posilovat doručovací službu se značným předstihem. Od konce října tak do poloviny listopadu postupně nabere tři tisíce brigádníků, kteří posílí jak doručování balíkových zásilek, tak v případě potřeby i roznášku tiskových periodik. Vozový park se do poloviny listopadu rozroste o 400 nových aut. Není nezajímavé, že jejich provoz bude ohleduplný k životnímu prostředí – všechna totiž budou jezdit na CNG.
Pokud nárůst balíkových zásilek poroste současným tempem, pošta pravděpodobně s předstihem upraví i otevírací dobu na větších pobočkách. Dvacet procent expresních zásilek totiž na základě volby zákazníků míří rovnou k uložení na poště. Prozatím se tak potvrzuje původní předpoklad, že Balík Do ruky zvolí zhruba 80% zákazníků, 20% pak Balík Na poštu. S doručováním o víkendech Česká pošta počítá jako každoročně v případě potřeby až v průběhu prosince.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká pošta