První úvahy o záměru vybudování havarijního profilu na Labi pod Děčínem se objevily v 80. letech minulého století. Důvodem byly časté havárie čistoty vody způsobené především vysokou koncentrací průmyslových podniků podél toku a současně intenzivní lodní dopravou na Labi v úseku Ústí nad Labem až státní hranice u Hřenska. Většina havarijních případů je způsobena plovoucími látkami, poměrně často ropného původu, které lze zachytit nornými stěnami. Potřeba vytvoření technických podmínek pro rychlý a účinný zásah byla podpořena současně tím, že Hřensko je hraničním profilem a několik kilometrů za státní hranicí dochází prostřednictvím břehových infiltrací k odběru labské vody pro vodárenské účely.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: Tisková zpráva
Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?
A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?
Další články z rubriky

20:16 AOPK ČR: Byla otevřena vltavská cyklostezka pod skálou Zámky v pražských Bohnicích
Tentokrát již natrvalo. Sanaci skalního masivu se podařilo dokončit dříve.
- 16:14 Správa železnic: Poradenský tým pro vysokorychlostní PPP projekt je kompletní
- 11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %