Pražská strojírna: Brněnské šaliny na výhybkách z Prahy. Projekt „Šalinou na kampus“ je dokončen

14.11.2022 16:14 | Tisková zpráva

Novostavba tramvajové tratě ze Starého Lískovce do centra Brna, kam Pražská strojírna dodávala své výrobky, byla dokončena. Brňané budou nově jezdit po pražských výhybkách.

Pražská strojírna: Brněnské šaliny na výhybkách z Prahy. Projekt „Šalinou na kampus“ je dokončen
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Celkem sem strojírna dodala 22 tramvajových výměn, které tvoří důležitou část výhybky, a 22 výhybkových systémů. Vše bylo dodáno v letech 2021 až 2022, přičemž za rok 2021 byla tato zakázka svým finančním objemem pro strojírnu rekordní. 

Anketa

Kdo má větší „škraloup“ z dob minulého režimu?

6%
89%
hlasovalo: 30796 lidí
Na trati již proběhl zkušební provoz tramvají, nyní se konají zkoušky záchranné techniky ve spolupráci s integrovaným záchranným systémem. Dodávky jsou součástí projektu „Šalinou na kampus“, který je realizován pod záštitou Evropské unie a také ve spolupráci s Ministerstvem dopravy.

Zakázku obsahovala celkem 17 výměn odbočného rádiusu 50 metrů, 3 výměny rádiusu 100 metrů a 2 výměny rádiusu 150 metrů; k tomu 15 rozjezdových výhybkových systémů typu VSP-1-K a 7 sjezdových výhybkových systémů typu VS-20. Nová tramvajová trať spojuje oblast Starého Lískovce a centra města Brno. 

„Všechny výrobky dorazily včas. Nová trať je funkční, odzkoušená a tramvaje, chci říct šaliny, už mohou jezdit. Sloužit bude zhruba čtyřiceti tisícům lidí, kteří do a z této části města dojíždí,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s. Především se jedná o studenty a zaměstnance Masarykovy univerzity a pacienty a zaměstnance Fakultní nemocnice Brno. Nová trať by měla odlehčit přeplněné autobusové a trolejbusové dopravě v centru města. 

Současně se zprovozněním nové trati dojde k reorganizaci linek městské hromadné dopravy a obyvatelům této části moravské metropole se zjednoduší a zrychlí doprava k hlavnímu nádraží v centru. Změna se promítne i do regionální autobusové dopravy – nově budou linky ukončeny u Fakultní nemocnice Brno, kde bude možný přestup na tramvaje do centra a autobusy nebudou muset do ucpaného centra města zajíždět. Zároveň jsou v okolí nemocnice i parkovací kapacity pro individuální automobilovou dopravu.

Zajímavostí této stavby je i nejdelší tramvajový tunel v České republice, který měří 602 metrů, nebo také nová podzemní zastávka Západní brána, která bude sloužit obyvatelům stejnojmenné části města s rychle se rozvíjející zástavbou.

Nyní se dokončují terénní úpravy, chodníky a probíhají zkoušky záchranné techniky, které simulují nouzové situace – kdyby tramvaj zůstala stát v tunelu, kdyby začala hořet v tunelu a další. Zkoušky jsou realizovány v kooperaci s integrovanými záchrannými složkami a probíhají v průběhu měsíců říjen a listopad.

Ostrý provoz s cestujícími je naplánován na začátek prosince.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

22:08 Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

Frymburský břeh lipenské přehrady bude zdobit busta nebo jiná hmotná, umělecky cenná připomínka na p…