Prodeje nových aut v Česku pokračují v rychlém růstu

02.04.2015 16:12 | Zprávy

Prodeje nových osobních a užitkových vozů v Česku výrazně zrychlují. Za první tři měsíce roku 2015 bylo prodáno 46 015 osobních a 3 804 užitkových vozů, což je o 24 procent více, než ve stejném období roku 2014. Nejprodávanějšími značkami osobních aut byly v prvním kvartále letošního roku Škoda (16 166 vozů s nárůstem o 29,3 %), Volkswagen (4 738 aut s nárůstem o 51,4 %) a Hyundai (4 558 vozů s nárůstem o 17 %). Z modelů osobních vozů byl největší zájem tradičně o tři modely Škoda – Octavia (5 647), Rapid (3 173), Fabia (3 157) a Hyundai i30 (1 616).

Prodeje nových aut v Česku pokračují v rychlém růstu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, jelikož v nich nejsou započítány takzvané účelové registrace. Tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách.

Reálné prodeje v roce 2015 – osobních aut se prodalo o 23 % více než loni

Podle reálných čísel  v prvním kvartálu roku 2015 prodala v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (16 166 vozů), která meziročně posílila o 29,3 % následována značkou Volkswagen (4 738), která prodala o 51,4 % vozů více a Hyundai (4 558) s nárůstem o 17 %. Za nimi se umístila Dacia (2 450), za ní se pak s malými odstupy seřadily automobilky Opel (1 775),  KIA (1 721), Renault (1 671) a Ford (1 647). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stejně jako v předešlém roce, respektive prvním kvartálu, Škoda Octavia s 5 647 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé a třetí místo - Rapid (3 173) a Fabia (3 157). Následuje čtvrtá Hyundai i30 (1 616) a pátý Volkswagen Golf (1 403).

V prvních třech měsících 2015 meziročně výrazně posílily segmenty SUV-B, minivozů a SUV-C. Nejprodávanějším segmentem je stále nižší střední třída, její podíl se ale mírně snížil na 28 % všech prodejů, druhé nejprodávanější jsou malé vozy (23 % prodaných aut). Celkově se letos zatím prodalo o 22,5 % osobních vozů více než loni (46 015).
Mezi užitkovými vozy je dosavadním letošním vítězem automobilka Fiat s 773 prodanými vozy, následovaná značkami Peugeot (684), Ford (444), Volkswagen (417) a Renault (316). Celkově se za první kvartál 2015 v Česku prodalo bez započtení účelových registrací 3 804 užitkových vozidel (LUV), což představuje mimořádný nárůst o 45 %.

Volkswagen, Ford a Seat stále využívají účelové registrace

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Veřejná doprava

Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu

11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu

Velkou proměnou prochází v současné době výrobní technologie v Areálu Třeboradice, a.s., ze Skupiny …