Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, jelikož v nich nejsou započítány takzvané účelové registrace. Tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.
Reálná situace na trhu
Podle reálných čísel prodala v prvním pololetí roku 2015 v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (34 057) následována značkou Hyundai (8 777) a Volkswagen (7 010). Za nimi se umístila Dacia (4 478), dále následují automobilky Opel (3 988), KIA (3 681), Renault (3 352) a Peugeot (3 116). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stejně jako v prvních šesti měsících loňského roku Škoda Octavia s 11 611 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé a třetí místo - Fabia (7 794) a Rapid (6 288). Následují dva modely značky Hyundai - i30 (2 807) a ix20 (2 680). Prodeje osobních vozů se zvýšily meziročně o 21 %.
V prvních šesti měsících 2015 meziročně výrazně posílily segmenty SUV-B a sportovních vozů. Nejprodávanějším segmentem je stále nižší střední třída (aktuálně 27 % všech prodejů), druhé nejprodávanější jsou malé vozy (23 % prodaných aut).
Mezi užitkovými vozy je dosavadním letošním vítězem automobilka Fiat s 1 392 prodanými vozy, následovaná značkami Peugeot (1 116), Ford (811), Volkswagen (771) a Renault (721). Celkově se za dosavadní průběh roku 2015 v Česku prodalo bez započtení účelových registrací a neprůhledné kategorie 7 280 užitkových vozidel (LUV), což představuje vysoký meziroční nárůst o 34 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV