Projekt Fandíme řemeslu: Živnostníky čekají těžké časy, nesedí ale s rukama v klíně

20.04.2020 10:47

Vládní kroky vynucené pandemií Covid-19 vnímají čeští živnostníci se smíšenými pocity. Na jednu stranu je Česko jednou z nejméně zasažených zemí EU, na druhou přicházejí o živobytí. A bojí se, že navzdory přijatým kompenzacím bude ještě hůř.

Projekt Fandíme řemeslu: Živnostníky čekají těžké časy, nesedí ale s rukama v klíně
Foto:
Popisek:

„Denně dostáváme informace od řemeslných cechů a společenstev zapojených do projektu Fandíme řemeslu,“ říká jeho garant Josef Jaroš. „Dovídáme se, jak se živnostníci, kteří byli ještě před pár týdny na roztrhání, perou se současnou situací, a jak vidí svou nejbližší budoucnost,“ říká Jaroš, který je zároveň většinovým vlastníkem české poradenské skupiny Apogeo.

Podle Pavla Žatečky, výkonného ředitele Cechu malířů, lakýrníků a tapetářů ČR teď například továrny, které nemají práci pro své zaměstnance, přesunují lidi do údržby. „Dělají řemeslné práce, které nějak zvládnou: malují, natírají, zedničí, montují sádrokartony,“ vypočítává Žatečka.

To všechno jsou alečinnosti, které měli dělat řemeslníci v následujících měsících a o dovolených. Krize tak bude na řemesla dopadat i s odstupem času.

Čeští pěstitelé květin sdružení ve Svazu květinářů a floristů ČR zase odhadují své nynější každodenní ztráty v průměru na 12 milionů korun denně. „Ztráty u prodejců květin dosahují dokonce 13,5 milionu korun denně,“ uvádí Jiří Horák, předseda svazu. Obrovské množství zahradnické produkce se podle něj stalo odpadem.

Projekt Fandíme řemeslu, který zastřešuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, ale neeviduje jen stížnosti. Jeho účastníci aktivně usilují o to, aby oni i jejich kolegové přečkali krizi co možná nejlépe.

Takového druhu je například iniciativa dalšího z profesních spolků zapojených do projektu, Českého kadeřnického institutu. 

„Část kadeřníku a kosmetiček uklízí provozovny a tvoří edukativní videa a zprávy pro své klienty, kteří za nimi nemohou, část se pokouší různými způsoby prodávat vouchery na své služby a výrobky,“ popisuje předseda institutu Milan Dočkal.

Proto vznikl projekt „Antivir“, na němž se s institutem podílí firma BTN Consulting a crowdfundingová platforma HitHit.cz.

„Projekt cílí na kadeřníky, kteří nemají svůj e-shop a nemůžou nasměrovat věrné zákazníky nebo své podporovatele někam, kde by si mohli službu nebo výrobek zakoupit,“ vysvětluje Dočkal. „Stačí na stránkách www.hithit.com vytvořit svou prezentaci, zvolit si cílovou částku, kterou chcete získat a pozvat své nejvěrnější klienty, aby vás podpořili,“ popisuje.

„Prolomili jsme všechna pravidla a formality, které jsme doteď od projektů vyžadovali. Jsme připraveni pomoci všem, kdo to v souvislosti s COVID-19 potřebují,“ potvrzuje Aleš Burger z platformy Hithit.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…