Projekt modernizace trati Otrokovice-Vizovice má zelenou

25.02.2015 17:39 | Zprávy

Pouhých jedenáct minut by měla v budoucnu trvat cesta vlakem ze Zlína do Otrokovic, a to díky modernizaci a elektrifikaci trati Otrokovice-Vizovice, kterou minulý týden schválilo Ministerstvo dopravy a vyčlenilo na její realizaci 8 miliard korun. Projekt počítá s elektrizací celé trati až do Vizovic a se zbudováním druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín. S přelomovou modernizací by se mělo začít v roce 2019.

Projekt modernizace trati Otrokovice-Vizovice má zelenou
Foto: stanislav-misak.cz
Popisek: Hejtman Zlínského kraje MVDr. Stanislav Mišák

„Zpočátku byla k projektu velká nedůvěra, ale jsem rád, že se nám společnými silami podařilo projekt prosadit,“ řekl Jaroslav Kučera, radní Zlínského kraje pro oblast dopravy. Již od roku 2013, kdy se začala připravovat studie proveditelnosti, Zlínský kraj postupoval jednotně a byl ve velmi úzkém kontaktu se starosty dotčených měst a obcí (Zlín, Otrokovice, Želechovice, Lípa, Vizovice). „Byla bych rád, kdybychom vytvořili pracovní skupinu, kterou jsem připraven řídit a společně dál řešit realizaci nové tratě,“ doplnil radní Kučera.
   
Nyní je ovšem na řadě aktualizace územního rozhodnutí a poté získání stavební povolení, výkup některých pozemků a výběr zhotovitele. To vše bude mít na starost Správa železniční a dopravní cesty. Ta projekt připravuje tak, aby na něj bylo možné čerpat evropské peníze z Operačního programu doprava. Reálně příprava potřebné dokumentace k územnímu rozhodnutí a stavebnímu povolení zabere dva až tři roky. „Nynější schválení studie proveditelnosti je však průlomovým okamžikem, kdy se po 20 letech podařilo odůvodnit zásadní modernizaci celé tratě z Otrokovic až do Vizovic,“ doplnil Petr Pšenička ze Správy železniční dopravní cesty, který byl vedoucím projektu a dodal, že se navíc jedná o ojedinělý případ, kdy se podařilo bez kompromisů splnit všechny požadavky všech zainteresovaných subjektů, čili Ministerstva dopravy, Správy železniční dopravní cesty, Zlínského kraje, města Zlína i dotčených měst a obcí. „Výsledkem je vznik multimodálního dopravního terminálu, kdy dojde ke sdružení vlaku, autobusu i městské hromadné dopravy, čímž se výrazně zkrátí přestupní vzdálenosti,“ doplnil Pšenička.

Cestující vlakem na trati Vizovice - Otrokovice budou moci počítat s třicetiminutovým intervalem spojů, v úseku mezi stanicí Zlín střed a Otrokovice se dokonce v době špičky předpokládá patnáctiminutový interval. Tyto osobní vlaky budou dále přímo pokračovat do Přerova, Kroměříže a Uherského Hradiště. Dále bude zavedena i dálková rychlíková linka Zlín – Kroměříž – Brno, která pojede v hodinovém intervalu. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Veřejná doprava

Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II

7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II

Přesně před rokem se na obrazovkách TV Prima objevil nový dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi…