„Zpočátku byla k projektu velká nedůvěra, ale jsem rád, že se nám společnými silami podařilo projekt prosadit,“ řekl Jaroslav Kučera, radní Zlínského kraje pro oblast dopravy. Již od roku 2013, kdy se začala připravovat studie proveditelnosti, Zlínský kraj postupoval jednotně a byl ve velmi úzkém kontaktu se starosty dotčených měst a obcí (Zlín, Otrokovice, Želechovice, Lípa, Vizovice). „Byla bych rád, kdybychom vytvořili pracovní skupinu, kterou jsem připraven řídit a společně dál řešit realizaci nové tratě,“ doplnil radní Kučera.
Nyní je ovšem na řadě aktualizace územního rozhodnutí a poté získání stavební povolení, výkup některých pozemků a výběr zhotovitele. To vše bude mít na starost Správa železniční a dopravní cesty. Ta projekt připravuje tak, aby na něj bylo možné čerpat evropské peníze z Operačního programu doprava. Reálně příprava potřebné dokumentace k územnímu rozhodnutí a stavebnímu povolení zabere dva až tři roky. „Nynější schválení studie proveditelnosti je však průlomovým okamžikem, kdy se po 20 letech podařilo odůvodnit zásadní modernizaci celé tratě z Otrokovic až do Vizovic,“ doplnil Petr Pšenička ze Správy železniční dopravní cesty, který byl vedoucím projektu a dodal, že se navíc jedná o ojedinělý případ, kdy se podařilo bez kompromisů splnit všechny požadavky všech zainteresovaných subjektů, čili Ministerstva dopravy, Správy železniční dopravní cesty, Zlínského kraje, města Zlína i dotčených měst a obcí. „Výsledkem je vznik multimodálního dopravního terminálu, kdy dojde ke sdružení vlaku, autobusu i městské hromadné dopravy, čímž se výrazně zkrátí přestupní vzdálenosti,“ doplnil Pšenička.
Cestující vlakem na trati Vizovice - Otrokovice budou moci počítat s třicetiminutovým intervalem spojů, v úseku mezi stanicí Zlín střed a Otrokovice se dokonce v době špičky předpokládá patnáctiminutový interval. Tyto osobní vlaky budou dále přímo pokračovat do Přerova, Kroměříže a Uherského Hradiště. Dále bude zavedena i dálková rychlíková linka Zlín – Kroměříž – Brno, která pojede v hodinovém intervalu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
modernizace , Zlínský kraj , železnice , Otrokovice , Vizovice
autor: Tisková zpráva
Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?
A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?
Další články z rubriky

16:14 Správa železnic: Poradenský tým pro vysokorychlostní PPP projekt je kompletní
Správa železnic dnes oznámila, že skončil výběr všech odborných poradců pro PPP projekt vysokorychlo…
- 11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů