Předmětem stavby byla rekonstrukce 10 železničních přejezdů spočívající ve výstavbě světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení (PZS) na úrovňových kříženích regionální dráhy Trutnov střed – Teplice nad Metují se silničními komunikacemi různých úrovní. Součástí stavebních prací byla i úprava přejezdových vozovek, instalace napájení pro příslušná zařízení a výměna železničního svršku a spodku.
„Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Trutnovem a Teplicemi nad Metují bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní navíc možné navýšit traťovou rychlost až na 60 km/h a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších 30 na 50 km/h,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Projekt vychází z priorit Operačního programu Doprava, který si klade za cíl zkvalitnit železniční dopravu mimo transevropskou dopravní síť. Jeho smyslem je především zvýšit bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, snížit vliv lidského faktoru a centralizovat zabezpečovací zařízení.
Celkové náklady stavby s názvem Železniční přejezdy na trati Trutnov – Teplice n. M. činily
115 767 894 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 88 001 934 Kč. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost AŽD Praha s.r.o.