Provoz na trati mezi Trutnovem a Teplicemi nad Metují je díky modernizaci přejezdů bezpečnější

09.06.2016 12:29

Správa železniční dopravní cesty zmodernizovala železniční přejezdy na trati mezi Trutnovem a Teplicemi nad Metují. Největším přínosem projektu je nejen zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v uvedeném úseku, ale i plynulosti železničního a silničního provozu a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

Provoz na trati mezi Trutnovem a Teplicemi nad Metují je díky modernizaci přejezdů bezpečnější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Předmětem stavby byla rekonstrukce 10 železničních přejezdů spočívající ve výstavbě světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení (PZS) na úrovňových kříženích regionální dráhy Trutnov střed – Teplice nad Metují se silničními komunikacemi různých úrovní. Součástí stavebních prací byla i úprava přejezdových vozovek, instalace napájení pro příslušná zařízení a výměna železničního svršku a spodku.

„Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Trutnovem a Teplicemi nad Metují bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní navíc možné navýšit traťovou rychlost až na 60 km/h a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších 30 na 50 km/h,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Projekt vychází z priorit Operačního programu Doprava, který si klade za cíl zkvalitnit železniční dopravu mimo transevropskou dopravní síť. Jeho smyslem je především zvýšit bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, snížit vliv lidského faktoru a centralizovat zabezpečovací zařízení.

Celkové náklady stavby s názvem Železniční přejezdy na trati Trutnov – Teplice n. M. činily
115 767 894 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 88 001 934 Kč. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost AŽD Praha s.r.o.

Název stavby

Železniční přejezdy na trati Trutnov - Teplice n. M.

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Projektant a zhotovitel

AŽD Praha s.r.o.

Traťová rychlost

60 km/h

Termín zahájení stavby

09/2015

Termín dokončení stavby

04/2016

Celkové náklady stavby

115 767 894 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

88 001 934 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Renáta Zajíčková byl položen dotaz

Ministerstvo pro vědu a výzkum

Můžete mě nějak přesvědčit, že toto ministerstvo není jen politickou trafikou? Protože ho stejně řídí lidi bez kompetence nebo vám snad přišla Langšádlová nebo teď Ženíšek kompetentní? A nezvládlo by agendu ministerstvo školství? Protože dřív to zvládalo. Jak to vysvětlíte?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ v I. čtvrtletí vydělal 13,6 mld. Kč, meziročně o čtvrtinu více

10:04 ČEZ v I. čtvrtletí vydělal 13,6 mld. Kč, meziročně o čtvrtinu více

Provozní zisk před odpisy (EBITDA) dosáhl v I. čtvrtletí 40,3 mld. Kč, což znamená meziroční nárůst …