ŘSD: Velké opravy na dálnici D1 východně od Brna

01.08.2015 7:34

ŘSD oznamuje opravu dalších úseků s havarijními betonovými vozovkami mezi Brnem a Vyškovem. Jedná se o ukončení opravy u Rohlenky a zahájení dvou sousedících v těsné blízkosti Brna. Harmonogram tří velkých oprav byl vtěsnán do celé stavební sezóny duben – listopad 2015 a přímo na sebe navazuje.

ŘSD: Velké opravy na dálnici D1 východně od Brna
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Jedná se o další z řady oprav, které započaly v roce 2012, a jejichž cílem je kompletní rekonstrukce dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem do roku 2017. Jsem rád, že se nám prozatím daří plnit harmonogram jednotlivých oprav a počet nově zrekonstruovaných úseků každým rokem přibývá“ podotýká k opravám generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Opravy budou probíhat v celkem devíti etapách na třech na sebe navazujících úsecích:

204,6 – 199,3 vlevo (směr Praha) do asfaltu
204,6 – 210,0 vpravo (směr Ostrava) do asfaltu
215,0 – 210,0 vlevo (směr Praha) do betonu.

Přípravné práce pro zřízení samotné uzavírky budou prováděny v režimu 1 + 2. V této fázi bude probíhat budování přechodného dopravního značení (3. 8. 2015 – 7. 8. 2015). Ve směru na Vyškov bude doprava vedena pouze jedním pomocným jízdním pruhem (odstavným) a na vozovce se v blízkosti jízdního pruhu budou pohybovat zaměstnanci údržby, provádějící přechodné dopravní značení a pokládku betonové vodící stěny. Tato fáze představuje pro řidiče nejcitelnější omezení a po zkušenostech z jiných úseků dálnice bude plynulost provozu záležet zejména na nich. Při průjezdu uzavírkou vždy, ale zvláště v úsecích, kde jsou prováděny práce zdvihacích zařízení, těžké stavební mechanizace nebo méně běžných technologií je důležité, aby se řidiči věnovali prioritně vedení vozidla ztíženými podmínkami a nerozptylovali se pohledem na prováděné práce. Dochází tak k samovolnému, ale také záměrnému zpomalování a ve výsledku je právě takováto vzájemná bezohlednost příčinou dopravních nehod nebo alespoň naprosto zbytečných zdržení při průjezdu uzavírkou.

Při samotné rekonstrukci vozovky bude doprava ve směru na Vyškov v úseku km 199,3 – 204,6 vedena dvěma jízdními pruhy. Za betonovou vodící stěnou bude veden protisměrný jízdní pruh (režim dopravy 2 + 1 + 1). Od km 205 do km 211 pak bude doprava vedena v režimu 2 + 2.

Třetí etapa bude specifická tím, že v úseku v km 210 – 215 bude doprava vedena v režimu 2 + 1. Doprava bude vedena pouze v pravém jízdním pásu, kde budou dva jízdní pruhy ve směru na Vyškov a jeden na Brno. Je to z toho důvodu, že v celém levém jízdním pásu bude probíhat plošná rekonstrukce povrchu vozovky a provoz z něj bude úplně vyloučen. Šířkové uspořádání v pravém dálničním pásu pak z důvodu bezpečnosti provozu dovoluje provoz v režimu 2 + 1. Etapa potrvá od 20. 8. 2015 do 12. 9. 2015.

Usměrnění provozu v těchto i následujících etapách je dále uvedeno v přehledné tabulce:

Etapa

Období

199 – 205

205 – 210

210 - 215

0 + 1a

3. 8. – 4. 8. 2015

1 + 2

 

 

1b

5. 8. – 7. 8. 2015

1 + 2

2 + 2

 

2

7. 8. – 19. 8. 2015

2 + 1 + 1

2 + 2

 

3

20. 8. – 12. 9. 2015

2 + 1 + 1

2 + 2

2 + 1

4

12. 9. – 14. 10. 2015

2 + 1 + 1

 

2 + 1

5

14. 10. – 3. 11. 2015

2 + 1 + 1

 

2 + 2

6

4. 11. – 5. 11. 2015

2 + 1*

 

2 + 2

7

4. 11. – 14. 11. 2015

2 + 1

 

 

8

15. 11. – 17. 11. 2015

1 + 2

 

 

9

18. 11. – 2. 12. 2015

2 + 2**

 

 

* Uzavřena MÚK 203 směr Brno-centrum a nájezd na MÚK 201 směr Praha
** pouze v km 203 - 205

Pro veřejnost je důležitá změna v etapě 6, kdy dochází k úplnému uzavření levého jízdního pásu z důvodu umožnění celoplošné pokládky obrusné vrstvy. Při této uzavírce bude uzavřen výjezd MÚK 203 Brno-východ vlevo směr Brno-centrum. Z tohoto důvodu nebude možno obsloužit ČSPHM UNICORN na silnici I/50 v km 3,8 vlevo. Zároveň bude uzavřen sjezd a nájezd MÚK 201 Brno-Slatina vlevo. Objízdné trasy budou vyznačeny.

V místech snížení počtu jízdních pruhů na jeden musí řidiči počítat s tvorbou kolon a zdržením v délce několika minut, ale budou-li ukáznění, dodrží-li stanovené snížení rychlosti a v místě začátku uzavírky se budou střídavě (zipovitě) seřazovat do určeného jízdního pruhu, pak by nemusely nastat výrazné problémy ani při zvýšené dopravní intenzitě.

Maximální povolená rychlost v místě uzavírky bude omezena na 80 km/h, v místě přejezdů středního dělícího pásu na 60 km/h. Při dodržení těchto rychlostí a ostatních pravidel by měla doprava v místě uzavírky probíhat plynule a bezpečně. Znovu tak apelujeme na pozornost a soustředěnost řidičů, aby zbytečně nedocházelo k nebezpečným situacím a tvorbě dlouhých kolon.

Tato oprava je součástí nového konceptu ŘSD stanoveném v roce 2011, kdy se opravy dálnic provádějí v dlouhých celcích, jež šetří finance a celkový čas omezení pro řidiče. Ročně je takto opraveno 5% délky sítě, což v dlouhodobém měřítku představuje trvale udržitelný stav vozovek tak, aby již nedocházelo k havarijním stavům, ke kterým došlo na dálnicích D1 a D2 či na rychlostní komunikaci R7.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

22:12 DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. …