ŘSD: Velké opravy na dálnici D1 východně od Brna

01.08.2015 7:34 | Zprávy

ŘSD oznamuje opravu dalších úseků s havarijními betonovými vozovkami mezi Brnem a Vyškovem. Jedná se o ukončení opravy u Rohlenky a zahájení dvou sousedících v těsné blízkosti Brna. Harmonogram tří velkých oprav byl vtěsnán do celé stavební sezóny duben – listopad 2015 a přímo na sebe navazuje.

ŘSD: Velké opravy na dálnici D1 východně od Brna
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Jedná se o další z řady oprav, které započaly v roce 2012, a jejichž cílem je kompletní rekonstrukce dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem do roku 2017. Jsem rád, že se nám prozatím daří plnit harmonogram jednotlivých oprav a počet nově zrekonstruovaných úseků každým rokem přibývá“ podotýká k opravám generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Opravy budou probíhat v celkem devíti etapách na třech na sebe navazujících úsecích:

204,6 – 199,3 vlevo (směr Praha) do asfaltu
204,6 – 210,0 vpravo (směr Ostrava) do asfaltu
215,0 – 210,0 vlevo (směr Praha) do betonu.

Přípravné práce pro zřízení samotné uzavírky budou prováděny v režimu 1 + 2. V této fázi bude probíhat budování přechodného dopravního značení (3. 8. 2015 – 7. 8. 2015). Ve směru na Vyškov bude doprava vedena pouze jedním pomocným jízdním pruhem (odstavným) a na vozovce se v blízkosti jízdního pruhu budou pohybovat zaměstnanci údržby, provádějící přechodné dopravní značení a pokládku betonové vodící stěny. Tato fáze představuje pro řidiče nejcitelnější omezení a po zkušenostech z jiných úseků dálnice bude plynulost provozu záležet zejména na nich. Při průjezdu uzavírkou vždy, ale zvláště v úsecích, kde jsou prováděny práce zdvihacích zařízení, těžké stavební mechanizace nebo méně běžných technologií je důležité, aby se řidiči věnovali prioritně vedení vozidla ztíženými podmínkami a nerozptylovali se pohledem na prováděné práce. Dochází tak k samovolnému, ale také záměrnému zpomalování a ve výsledku je právě takováto vzájemná bezohlednost příčinou dopravních nehod nebo alespoň naprosto zbytečných zdržení při průjezdu uzavírkou.

Při samotné rekonstrukci vozovky bude doprava ve směru na Vyškov v úseku km 199,3 – 204,6 vedena dvěma jízdními pruhy. Za betonovou vodící stěnou bude veden protisměrný jízdní pruh (režim dopravy 2 + 1 + 1). Od km 205 do km 211 pak bude doprava vedena v režimu 2 + 2.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Referendum

Abych měl jasno, celostátní referendum, které navrhujete by mohlo být o čemkoliv a bylo pro vás politiky závazné? A co by měla být podle vás ta podmínka, aby se mohlo uskutečnit? A bylo by to tak, že by ho třeba mohlo vyhlásit pár politiků? Třeba u sběru podpisů pro prezidentské kandidáty se také hl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

24. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:47 24. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Motorové nafta se v 24. týdnu obchodovala za průměrnou cenu 14,02 CZK/litr.