ŘSD: Velké opravy na dálnici D1 východně od Brna

01.08.2015 7:34 | Zprávy

ŘSD oznamuje opravu dalších úseků s havarijními betonovými vozovkami mezi Brnem a Vyškovem. Jedná se o ukončení opravy u Rohlenky a zahájení dvou sousedících v těsné blízkosti Brna. Harmonogram tří velkých oprav byl vtěsnán do celé stavební sezóny duben – listopad 2015 a přímo na sebe navazuje.

ŘSD: Velké opravy na dálnici D1 východně od Brna
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Jedná se o další z řady oprav, které započaly v roce 2012, a jejichž cílem je kompletní rekonstrukce dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem do roku 2017. Jsem rád, že se nám prozatím daří plnit harmonogram jednotlivých oprav a počet nově zrekonstruovaných úseků každým rokem přibývá“ podotýká k opravám generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Opravy budou probíhat v celkem devíti etapách na třech na sebe navazujících úsecích:

204,6 – 199,3 vlevo (směr Praha) do asfaltu
204,6 – 210,0 vpravo (směr Ostrava) do asfaltu
215,0 – 210,0 vlevo (směr Praha) do betonu.

Přípravné práce pro zřízení samotné uzavírky budou prováděny v režimu 1 + 2. V této fázi bude probíhat budování přechodného dopravního značení (3. 8. 2015 – 7. 8. 2015). Ve směru na Vyškov bude doprava vedena pouze jedním pomocným jízdním pruhem (odstavným) a na vozovce se v blízkosti jízdního pruhu budou pohybovat zaměstnanci údržby, provádějící přechodné dopravní značení a pokládku betonové vodící stěny. Tato fáze představuje pro řidiče nejcitelnější omezení a po zkušenostech z jiných úseků dálnice bude plynulost provozu záležet zejména na nich. Při průjezdu uzavírkou vždy, ale zvláště v úsecích, kde jsou prováděny práce zdvihacích zařízení, těžké stavební mechanizace nebo méně běžných technologií je důležité, aby se řidiči věnovali prioritně vedení vozidla ztíženými podmínkami a nerozptylovali se pohledem na prováděné práce. Dochází tak k samovolnému, ale také záměrnému zpomalování a ve výsledku je právě takováto vzájemná bezohlednost příčinou dopravních nehod nebo alespoň naprosto zbytečných zdržení při průjezdu uzavírkou.

Při samotné rekonstrukci vozovky bude doprava ve směru na Vyškov v úseku km 199,3 – 204,6 vedena dvěma jízdními pruhy. Za betonovou vodící stěnou bude veden protisměrný jízdní pruh (režim dopravy 2 + 1 + 1). Od km 205 do km 211 pak bude doprava vedena v režimu 2 + 2.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vedení sněmovny

Kritizujete, že nemáte ve vedení svého zástupce, že je to nedemokratické a nespravedlivé. V čem přesně? Často také tvrdíte, že vám nejde o funkce, proč je pro vás tedy tak důležité mít místopředsedu sněmovny? Není spíš dobře, že se budoucí vláda rozhodla snížit jejich počet? Na co potřebujeme několi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha vybuduje nové mobilní hrazení na Rašínově nábřeží

10:34 MHMP: Praha vybuduje nové mobilní hrazení na Rašínově nábřeží

Rada hl. m. Prahy na svém dnešním jednání rozhodla o výběru dodavatele veřejné zakázky na stavební p…