Ředitelství vodních cest ČR už všechny stavby realizuje jen s mezinárodním standardem smluv FIDIC

19.12.2018 19:23

Ředitelství vodních cest ČR v rámci zakázek na stavby infrastruktury vodních cest kompletně přechází na smlouvy mezinárodního standardu FIDIC. Ministerstvo dopravy nyní schválilo obchodní podmínky tzv. zelené knihy FIDIC pro menší stavby vodních cest.

Ředitelství vodních cest ČR už všechny stavby realizuje jen s mezinárodním standardem smluv FIDIC
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

Navázalo tak na obchodní podmínky tzv. červené knihy FIDIC užívané Ředitelstvím vodních cest ČR pro velké stavby od počátku letošního roku, na jejichž základě se dnes již realizují dvě stavby modernizace Vltavské vodní cesty.

Smluvní podmínky sestavené mezinárodní organizací FIDIC kvalitním a osvědčeným způsobem upravují vztah objednatele a dodavatele, aby společným zájmem byla kvalita výsledného díla. Od roku 2008 tyto obchodní podmínky úspěšně používá resort dopravy na stavbách silnic a dálnic, následně se přidaly i stavby na železnici.

Ředitelství vodních cest ČR nejprve na konci roku 2017 připravilo aplikaci obchodních podmínek tzv. červené knihy FIDIC na velké stavby infrastruktury vodních cest. Jsou tak nejen uplatněny principy měřeného kontraktu podle skutečného objemu provedených prací a nových moderních principů změn smluvních závazků zavedených zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ale také veškeré resortní metodiky zpracované Státním fondem dopravní infrastruktury a schválené Ministerstvem dopravy. 19. února 2018 tyto zvláštní obchodní podmínky schválilo ministerstvo dopravy a Ředitelství vodních cest ČR jako státní investor je nasadilo na všechny zadávané velké zakázky.

„V současné době se v režimu smluv FIDIC již realizují dvě stavby v celkovém objemu 285 mil. Kč a další 3 smlouvy v objemu 1,4 mld. Kč jsou právě na základě dokončených zadávacích řízení uzavírány,“ uvedl ing. Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „Jsem přesvědčen, že uplatnění osvědčených mezinárodních vzorů smluv povede ke kultivaci obchodních vztahů na stavbách a v roce 2021 se tak dočkáme moderní vltavské vodní cesty,“ dodal.

Pro menší stavby objemu do 50 mil. Kč jsou postupy podle červené knihy FIDIC příliš komplikované a proto obdobně jako u staveb pozemních komunikací Ředitelství vodních cest ČR připravilo aplikaci tzv. zelené knihy FIDIC pro menší stavby infrastruktury vodních cest. I zde se využilo vzoru pro stavby pozemních komunikací, který byl přizpůsoben specifikům staveb vodních cest.

„12. prosince 2018 Ministerstvo dopravy obchodní podmínky zelené knihy schválilo a v roce 2019 tak budeme při zadávání stavebních prací užívat jen moderní smlouvy FIDIC,“ upřesnil ing. Lubomír Fojtů. „Jako první se tak stane při obnově budov v přístavu Hamburk a při výstavbě nových přístavišť pro rekreační plavbu na Labi,“ dodal.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

migranti

Dobrý den, prohlášení Nerudové o migrantech jsem taky nepobral. Ale můj dotaz zní, zda se ví, kolik je v ČR aktuálně migrantů? A co si myslíte o migrantech z Ukrajiny? Máme je přijímat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Třetí blok Jaderné elektrárny Dukovany dosáhl poprvé v historii výkonu 513 MW

11:54 ČEZ: Třetí blok Jaderné elektrárny Dukovany dosáhl poprvé v historii výkonu 513 MW

Energetici v Dukovanech dosáhli plánovaného zvýšení elektrického výkonu 3. výrobního bloku – špičkov…