V rámci projektu bylo na preventivní prohlídky doposud všemi zdravotními pojišťovnami adresně pozváno více než 1,4 milionu občanů z cílových skupin, které jsou onemocněními nejvíce ohrožené. Projekt podporuje celorepubliková informační kampaň, jejíž součástí je osvětová roadshow. V září kampaň vstoupí do své druhé etapy, v rámci níž roadshow navštíví další města České republiky. Roadshow dává projektu nový rozměr díky přímému kontaktu s lidmi a prostoru pro jejich individuální dotazy týkající se rakoviny a její prevence. Hlavním mediálním partnerem projektu je Česká televize.
Roadshow jsou informačními a osvětovými akcemi, které se v rámci tří etap konají v 25 městech České republiky a zvyšují tak povědomí veřejnosti o prevenci rakoviny. První etapa skončila v červnu. Navštívila devět měst a napřímo oslovila více než 10 000 lidí. Na pódiu vystoupili lékaři spolu se zástupci neziskových organizací a představiteli místních samospráv. Důležitost prevence a potřebu maximální možné informovanosti si uvědomují i známé osobnosti, jako je např. Boris Hybner, který projekt podpořil svou účastí a vystoupením na roadshow v Chebu. V září odstartuje druhá etapa, v rámci níž roadshow zavítá do Prahy (9. 9.), Znojma (15. 9.), Kladna (25. 9.), Liberce (16. 10.) a Ústí nad Labem (21. 10.). Další informace k roadshow budou uveřejněny na webu MZ ČR www.bezrakoviny.cz. Roadshow v Praze, Znojmě a Kladně se uskuteční ve spolupráci s Ligou proti rakovině Praha, která dlouhodobě pomáhá v boji s rakovinou a informuje o možnostech její prevence. Třetí etapa roadshow pak proběhne v první polovině roku 2015 v dalších městech.
Roadshow za účasti významných lokálních osobností a odborníků z řad lékařů nabízí osvětový program, který všem přítomným poskytne informace o možnostech prevence vybraných nádorových onemocnění a návštěvě screeningových programů. Návštěvníci budou moci s přítomnými odborníky konzultovat své individuální dotazy. Každý také bude mít příležitost napsat svým blízkým vlastní vzkaz a motivovat je tak k návštěvě preventivního vyšetření stejně tak, jako to v informační kampani dělají Chantal Poullain, Ilona Svobodová a Jan Čenský. Aliance žen s rakovinou prsu během roadshow nabízí poradenství vyškolených pracovnic z partnerských organizací Aliance. Návštěvnice si také mohou samy vyzkoušet a naučit se samovyšetření prsu na speciálních modelech. Roadshow se těší aktivní podpoře řady neziskových organizací, které se osobně účastní, zapojují své odborníky či o projektu SCREENINGOVÉ PROGRAMY informují v rámci svých vlastních aktivit. Roadshow podporují Aliance žen s rakovinou prsu, Dialog Jesenius/Ruce na prsa, Liga proti rakovině, České ILCO a Onkomaják.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva