Roland Berger: Evropské aerolinie a letiště čelí dalším zásadním změnám

10.06.2013 17:33 | Zprávy

Rostoucí popularita nízkonákladových přepravců a aerolinií z Blízkého východu mění konkurenční prostředí. Vysoká citlivost na cenu u volnočasových i obchodních cestujících negativně ovlivňuje průměrné výnosy aerolinií. Provoz evropských aerolinií a letišť dále omezují přísnější regulace, jako například rozšíření zákazu nočních letů nebo dodatečná bezpečnostní opatření.

Roland Berger: Evropské aerolinie a letiště čelí dalším zásadním změnám
Foto: Hans Štembera
Popisek: Letiště Václava Havla, ilustrační foto
  • Podle "Evropského leteckého radaru 2013" jsou mezi hlavními faktory vyvíjejícími tlak na evropské aerolinie a letiště rostoucí citlivost na cenu mezi spotřebiteli, konkurenční tlak ze strany nízkonákladových přepravců a aerolinií z Blízkého východu, přísnější regulace a krize eura
  • V důsledku už započatých kroků očekávají zástupci 42 hlavních evropských společností z oblasti letectví mírné zlepšení meziročního vývoje v roce 2013
  • Nicméně očekávají také další nárůst cen leteckého paliva a rychlejší tempo konsolidace trhů
  • Experti Roland Berger identifikovali klíčové oblasti pro provádění změn v leteckém průmyslu, které povedou k úspěšnému vypořádání se s měnícím se tržním prostředím
  • Je potřeba zavádět nové modely spolupráce mezi aeroliniemi, letišti a dodavateli, stejně tak jako alternativní výnosové modely

Mnoho společností z oblasti letectví už odpovědělo zavedením komplexních programů pro zvýšení efektivity a restrukturalizace. Ty vedly k optimističtějším předpovědím meziročního vývoje v roce 2013. Osobní aerolinie a letiště očekávají do konce roku nárůst počtu cestujících, ale zůstávají v předpovědích růstu opatrnější než Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA).

Nákladní segment je jediným segmentem, ve kterém respondenti očekávají lepší vývoj pro rok 2013 než IATA: 83% provozovatelů nákladní přepravy předpovídá pro tento rok nárůst o více než 2,4%. Experti ale varují před přehnaným optimismem: "To, co se na první pohled jeví jako pozitivní vývoj, může v budoucnu způsobit problémy, pokud by se letecký trh vyvíjel pomaleji nebo pokud by plánované kroky nebyly včas implementovány" varuje Björn Maul, partner v Roland Berger Strategy Consultants.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Růst české ekonomiky vlivem aktivní bilance zahraničního obchodu zrychlil

11:27 ČSÚ: Růst české ekonomiky vlivem aktivní bilance zahraničního obchodu zrychlil

Posílení tempa růstu české ekonomiky ve 3. čtvrtletí 2025 ovlivnila především aktivní bilance zahran…