Roland Berger: Evropské aerolinie a letiště čelí dalším zásadním změnám

10.06.2013 17:33 | Zprávy

Rostoucí popularita nízkonákladových přepravců a aerolinií z Blízkého východu mění konkurenční prostředí. Vysoká citlivost na cenu u volnočasových i obchodních cestujících negativně ovlivňuje průměrné výnosy aerolinií. Provoz evropských aerolinií a letišť dále omezují přísnější regulace, jako například rozšíření zákazu nočních letů nebo dodatečná bezpečnostní opatření.

Roland Berger: Evropské aerolinie a letiště čelí dalším zásadním změnám
Foto: Hans Štembera
Popisek: Letiště Václava Havla, ilustrační foto
  • Podle "Evropského leteckého radaru 2013" jsou mezi hlavními faktory vyvíjejícími tlak na evropské aerolinie a letiště rostoucí citlivost na cenu mezi spotřebiteli, konkurenční tlak ze strany nízkonákladových přepravců a aerolinií z Blízkého východu, přísnější regulace a krize eura
  • V důsledku už započatých kroků očekávají zástupci 42 hlavních evropských společností z oblasti letectví mírné zlepšení meziročního vývoje v roce 2013
  • Nicméně očekávají také další nárůst cen leteckého paliva a rychlejší tempo konsolidace trhů
  • Experti Roland Berger identifikovali klíčové oblasti pro provádění změn v leteckém průmyslu, které povedou k úspěšnému vypořádání se s měnícím se tržním prostředím
  • Je potřeba zavádět nové modely spolupráce mezi aeroliniemi, letišti a dodavateli, stejně tak jako alternativní výnosové modely

Mnoho společností z oblasti letectví už odpovědělo zavedením komplexních programů pro zvýšení efektivity a restrukturalizace. Ty vedly k optimističtějším předpovědím meziročního vývoje v roce 2013. Osobní aerolinie a letiště očekávají do konce roku nárůst počtu cestujících, ale zůstávají v předpovědích růstu opatrnější než Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA).

Nákladní segment je jediným segmentem, ve kterém respondenti očekávají lepší vývoj pro rok 2013 než IATA: 83% provozovatelů nákladní přepravy předpovídá pro tento rok nárůst o více než 2,4%. Experti ale varují před přehnaným optimismem: "To, co se na první pohled jeví jako pozitivní vývoj, může v budoucnu způsobit problémy, pokud by se letecký trh vyvíjel pomaleji nebo pokud by plánované kroky nebyly včas implementovány" varuje Björn Maul, partner v Roland Berger Strategy Consultants.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Monika Oborná byl položen dotaz

Kde přesně se mají v obcích rušit školy?

Od vás o tom slyším prvně. Prý něco takového navrhuje STAN. Podle čeho se bude rozhodovat, jaké školy a kde se budou rušit? Protože zatím, když tato vláda něco rušila, tak to bylo vždy dost nekoncepční a většinou to ani s nikým, včetně lidí, co v těch obcí žijí neprodiskutovala

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: