- Podle "Evropského leteckého radaru 2013" jsou mezi hlavními faktory vyvíjejícími tlak na evropské aerolinie a letiště rostoucí citlivost na cenu mezi spotřebiteli, konkurenční tlak ze strany nízkonákladových přepravců a aerolinií z Blízkého východu, přísnější regulace a krize eura
- V důsledku už započatých kroků očekávají zástupci 42 hlavních evropských společností z oblasti letectví mírné zlepšení meziročního vývoje v roce 2013
- Nicméně očekávají také další nárůst cen leteckého paliva a rychlejší tempo konsolidace trhů
- Experti Roland Berger identifikovali klíčové oblasti pro provádění změn v leteckém průmyslu, které povedou k úspěšnému vypořádání se s měnícím se tržním prostředím
- Je potřeba zavádět nové modely spolupráce mezi aeroliniemi, letišti a dodavateli, stejně tak jako alternativní výnosové modely
Mnoho společností z oblasti letectví už odpovědělo zavedením komplexních programů pro zvýšení efektivity a restrukturalizace. Ty vedly k optimističtějším předpovědím meziročního vývoje v roce 2013. Osobní aerolinie a letiště očekávají do konce roku nárůst počtu cestujících, ale zůstávají v předpovědích růstu opatrnější než Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA).
Nákladní segment je jediným segmentem, ve kterém respondenti očekávají lepší vývoj pro rok 2013 než IATA: 83% provozovatelů nákladní přepravy předpovídá pro tento rok nárůst o více než 2,4%. Experti ale varují před přehnaným optimismem: "To, co se na první pohled jeví jako pozitivní vývoj, může v budoucnu způsobit problémy, pokud by se letecký trh vyvíjel pomaleji nebo pokud by plánované kroky nebyly včas implementovány" varuje Björn Maul, partner v Roland Berger Strategy Consultants.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva