SČS: Varování seniorů před nabídkovými akcemi

06.10.2013 16:40

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) se ve svých aktivitách zaměřuje na ty skupiny spotřebitelů, které jsou obzvlášť zranitelné v některých situacích na trhu. Jsou to především děti, osoby se zdravotním postižením a senioři.

SČS: Varování seniorů před nabídkovými akcemi
Foto: red
Popisek: Sdružení českých spotřebitelů

V centru našeho zájmu jsou dlouhodobě agresivní obchodní praktiky při nabídkových akcích a prodejích organizovaných mimo provozovny, kdy často dochází nevybíravým způsobem k nátlaku, který mnozí senioři neustojí a nakupují zboží, které nechtějí. Odstoupení od smlouvy je pro ně vzhledem k podmínkám smluv velmi komplikované, anebo i nemožné. I přes veškeré informování seniorů prostřednictvím kampaní a přednášek v předešlých letech se však situace příliš nelepší.

Na základě včerejšího opětovného uvedení dokumentu „Šmejdi“ v České televizi znovu upozorňujeme na projekt, který nabízí pomoc účastníkům těchto akcí, kteří byli vystaveni agresivním praktikám při nabídkové akci nebo se pokouší (často neúspěšně) dosáhnout odstoupení od smlouvy a vypovězení smlouvy, uzavřené při některé nabídkové akci. Jde o projekt spotřebitelského ombudsmana, který je popsán na webových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu (www.mpo.cz) i na webových stránkách SČS (zde).

Vyzýváme spotřebitele, aby se obrátili na nejbližší živnostenský úřad, který potřebnou dokumentaci o případu postoupí k vyřízení a poskytnutí pomoci SČS, případně jinému spotřebitelskému sdružení. Spotřebitel se může na SČS obrátit i přímo (e-mail: spotrebitel@regio.cz, další kontakty jsou uvedeny níže).

Znovu upozorňujeme na publikaci SČS „Varujte se předváděcích akcí!“; je v plném textu k dispozici na internetových stránkách SČS.

„Tlumočte tuto zprávu svým seniorům doma i známým!“, žádá Sdružení českých spotřebitelů.

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je občanským sdružením, které si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“. SČS působí v řadě oblastí, pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti výrobků, standardizaci, finančních služeb aj. SČS výrazně zaměřuje své aktivity na oblasti, které se dotýkají nejvíce zranitelných spotřebitelů – seniorů, děti a mládeže, osob se zdravotním postižením. SČS poskytuje své služby prostřednictvím telefonického, osobního či elektronického poradenství, vydáváním osvětových a informačních publikací a materiálů, pořádání seminářů a přednášek ad.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…