SFDI: Byla splněna pravidla pro povinné objemy čerpání zdrojů EU

04.01.2014 18:16 | Zprávy

Státní fond dopravní infrastruktury měl pro rok 2013 schválen rozpočet ve výši 64,5 mld. Kč.

SFDI: Byla splněna pravidla pro povinné objemy čerpání zdrojů EU
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Tato hodnota již zahrnovala předpokládané převody z roku 2012. Celková hodnota vyčerpaných prostředků v roce 2013 činila 48,9 mld. Kč, tj. 76 % schváleného rozpočtu. Největší propad čerpání byl zaznamenán v evropských zdrojích, kde se vyčerpalo jen 7 mld. Kč z rozpočtovaných 19,7 mld. Kč. Tento propad v čerpání byl způsoben jednak přísnější kontrolní činností, kde zejména v oblasti víceprací bylo odmítnuto hradit nedostatečně odůvodněné dodatečné práce a rovněž vlivem zvýšené konkurence ve výběrových řízeních. Zjednodušením kvalifikačních požadavků a celkovým stavem trhu zakázek došlo ke snížení vysoutěžených cen u nově zahajovaných staveb, ale bohužel také k tomu, že v podstatě všechna výběrová řízení jsou napadána neúspěšnými uchazeči a procházejí dlouhým řízením na ÚOHS.

Největší rozdíly mezi plánovaným a skutečným čerpáním byly u projektů D1 0137 Přerov – Lipník, Modernizace trati Rokycany - Plzeň, Rekonstrukce žst. Olomouc, D3 Borek – Úsilné, D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec – výběrová řízení byla posuzována na ÚOHS a celkové nedočerpání na těchto projektech činí 4,5 mld. Kč. Z dalších velkých nečerpání lze vyjmenovat stavby na železnici Běchovice – Úvaly a Bystřice n. O. - Č. Těšín/ žst. Český Těšín (celkem nedočerpání 800 mil. Kč), kde se proti přípravě projektů neúspěšně odvolávala různá občanská sdružení a u silničních staveb u D8 – Lovosice - Řehlovice (nedočerpání 1,7 mld. Kč), kde byly práce omezeny velkým sesuvem a u Modernizace D1 způsobeném zejména zpožděním výběrových řízení, výrazně nižších než předpokládaných vysoutěžených cen a na úseku 21 projednáváním požadavků zhotovitele na změnu (nedočerpání 2,3 mld. Kč).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

dotace , EU , SFDI

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Veřejná doprava

Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II

7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II

Přesně před rokem se na obrazovkách TV Prima objevil nový dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi…