SŽDC: Obyvatelé Dynína a Neplachova mají nástupiště blíž k obcím

29.06.2020 14:37 | Zprávy

Na dalším úseku čtvrtého koridoru bude možné jezdit rychlostí 160 km/h. Jde o jeden z konkrétních přínosů dokončené modernizace dvoukolejné trati mezi Dynínem a Ševětínem. Díky přesunutí nástupišť v Dyníně a Neplachově také došlo ke zlepšení dostupnosti železnice pro obyvatele obou obcí. Modernizovaný úsek je nyní připraven na instalaci evropského zabezpečovače ETCS.

SŽDC: Obyvatelé Dynína a Neplachova mají nástupiště blíž k obcím
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

„Stavba probíhala od března 2018. Jejím účelem bylo primárně připravit podmínky pro nasazení evropského zabezpečovacího systému ETCS a dále uvést železniční trať i související stavby a zařízení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům. Díky modernizaci zabezpečovacího zařízení současně došlo ke zvýšení bezpečnosti,“ uvedl ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.

Obsahem modernizace dvoukolejného úseku o délce 4,3 km bylo zřízení nového železničního svršku s důrazem na zvýšení rychlosti, dále rekonstrukce železničního spodku a také mostů a propustků. V železniční stanici Dynín se zrušila stávající úrovňová nástupiště. Cestujícím slouží nová zastávka na jižním kolejovém rozvětvení stanice s přístupem z místní komunikace III/1555. V Neplachově pak došlo k přesunutí zastávky do nové polohy blíže obci. Přístup k nástupištím je zajištěn po nově vybudovaném podchodu. Obě zastávky jsou vybaveny nástupišti s bezbariérovým přístupem, přístřešky pro cestující, osvětlením a informačním a kamerovým systémem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Musíme stavět rychleji, levněji a chytřeji

Souhlasím s vámi, ale nezapomněl jste taky na jednu důležitou věc a tou je kvalita? Proč jsou u nás silnice a mnohdy i dálnice v tak hrozném stavu? A k té rychlosti, do teď jsem nepochopil, proč u nás výstavba tak dlouho trvá? Vždyť nejsme schopni ani dodržet původní termíny - viz třeba dálnice do P...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Nejlépe opravenou kulturní památkou kraje je tvrz v Mladějovicích

10:34 Jihočeský kraj: Nejlépe opravenou kulturní památkou kraje je tvrz v Mladějovicích

Tvrz a panský dům v Mladějovicích, které byly dlouhá léta ve zdevastovaném stavu, se po patnácti let…