SŽDC: Přestupní uzel Týniště nad Orlicí nabízí pohodlnější cestování

25.11.2015 19:11 | Zprávy

Zvýšená, částečně zastřešená nástupiště, podchod nebo bezbariérový přístup pro cestující. To vše přinesla rekonstrukce železniční stanice v Týništi nad Orlicí na Rychnovsku, kterou provedla Správa železniční dopravní cesty. Dnes se uskutečnilo její slavnostní ukončení.

SŽDC: Přestupní uzel Týniště nad Orlicí nabízí pohodlnější cestování
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Týniště nad Orlicí, 25. listopadu 2015 – Zvýšená, částečně zastřešená nástupiště, podchod nebo bezbariérový přístup pro cestující. To vše přinesla rekonstrukce železniční stanice v Týništi nad Orlicí na Rychnovsku, kterou provedla Správa železniční dopravní cesty. Dnes se uskutečnilo její slavnostní ukončení.

„Technický stav nástupišť v Týništi nad Orlicí před rekonstrukcí již nevyhovoval aktuálním požadavkům. Nová komfortní podoba stanice pozvedne kulturu i bezpečnost cestování v této oblasti. Zvlášť bych vyzdvihl vybudování bezbariérového přístupu na nástupiště, který umožňuje využívat železniční dopravu i cestujícím s omezenou schopností pohybu a orientace,“ prohlásil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Stavbaři v rámci projektu vybudovali dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště včetně výtahů. V železniční stanici byl dále rekonstruován železniční spodek a svršek, sdělovací zařízení, trakční vedení, staniční zabezpečovací zařízení a část výpravní budovy. Cestující v tomto významném přestupním uzlu mohou nyní využívat také nový informační systém.

Díky rozšíření železniční stanice bude možné zvýšit kapacitu ve směru na Náchod a Choceň, což požadoval Královehradecký kraj. Dalším podstatným přínosem je prodloužení staničních kolejí pro nákladní dopravu, které umožní lepší dopravní využití kolejiště.

Investorem stavby s názvem Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. - Častolovice - Solnice, 1. část rekonstrukce nástupišť žst. Týniště n. O. byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Předpokládané celkové náklady činily 210 290 019 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 122 575 353 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

JUDr. Jindřich Rajchl byl položen dotaz

Reparace

Pokud má být uzavřen mír mezi Ruskem a Ukrajinou souhlasíte nebo nesouhlasíte s tím, že Rusko musí Ukrajině zaplatit válečné škody ve formě reparací?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Růst české ekonomiky vlivem aktivní bilance zahraničního obchodu zrychlil

11:27 ČSÚ: Růst české ekonomiky vlivem aktivní bilance zahraničního obchodu zrychlil

Posílení tempa růstu české ekonomiky ve 3. čtvrtletí 2025 ovlivnila především aktivní bilance zahran…