SŽDC: Zastřešení haly pražského hlavního nádraží prošlo rekonstrukcí

03.10.2017 14:45 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rozsáhlou rekonstrukci zastřešení haly železniční stanice Praha hlavní nádraží, která tvoří jeden z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Kromě opravy historické památky bylo hlavním cílem projektu rovněž zvýšení bezpečnosti a komfortu pro cestující.

SŽDC: Zastřešení haly pražského hlavního nádraží prošlo rekonstrukcí
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Ocelová dvojlodní hala je nedílnou součástí památkově chráněného komplexu staveb pražského hlavního nádraží. Její oblouková konstrukce se klene nad 1. až 4. nástupištěm. Stavba zahrnovala rekonstrukci odvodnění haly, rekonstrukci a dostavbu lávek včetně zábradlí, nové prosklení světlíků, bočních stěn a čel haly a přístřešku Fantovy budovy. Byla provedena také obnova protikorozní ochrany nosné konstrukce, nahrazení střešního pláště novým, revize spojů a obnova poškozených nýtů.

Realizace projektu probíhala v několika etapách v různých částech haly. Návrh architektonického řešení stavby byl zpracován na základě podkladů z předchozího projektu s názvem: Modernizace západní části Praha hlavní nádraží, 2. část, nástupiště I-IV. Základní myšlenkou bylo vytvoření moderní jednotné koncepce, která by dala výsledný společný architektonický rámec celému rozsáhlému areálu pražského hlavního nádraží.

„Po organizační stránce bylo nejnáročnější koordinovat veškeré stavební práce s provozem železniční stanice, který musel zůstat zcela zachován po celou dobu rekonstrukce. Věřím, že nám cestující odpustí dočasné nepohodlí, protože výsledek stojí za to. Díky realizaci projektu získala budova pražského hlavního nádraží důstojný a reprezentativní vzhled. Podařilo se také zajistit vyšší bezpečnost a komfort pro cestující,“ shrnul přínosy stavby náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Zhotovitelem stavby s názvem Rekonstrukce zastřešení haly žst. Praha hl. n., fáze II byly společnosti Metrostav a PROMINECON CZ. Jedná se o fázovaný projekt, kdy fáze I byla spolufinancována z Operačního programu Doprava (OPD) v programovém období 2007-2013 a fáze II byla schválena ke spolufinancování z OPD v programovém období 2014-2020.

Celkové investiční náklady fáze I činily 304 093 823 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro fázi I byl ve výši až 166 229 716 Kč. Celkové investiční náklady fáze II činily 386 150 942 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro fázi II byl ve výši až 261 920 823 Kč.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Zastrojování platů

Na jaké částce by podle vás měly být platy politiků zastropovány nebo na co by měly být navázány? A řeší něco zmrazení platů, když dřív nebo později dojde k rozmrazení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberecký kraj vyhlašuje dotační program na podporu kulturních aktivit

20:16 Liberecký kraj vyhlašuje dotační program na podporu kulturních aktivit

Liberecký kraj vyhlásil dotační program 7.1 „Kulturní aktivity v Libereckém kraji pro rok 2026“. Cíl…