„Přestože se jedná zpravidla o zkrácení v řádech minut, je třeba si uvědomit, že k němu dochází na poměrně krátkých traťových úsecích. I tak už ale v řadě případů můžeme konkurovat silniční dopravě, a to včetně automobilů. Na koridorech navíc postupně modernizujeme ucelenější úseky, což už přináší velmi výraznou časovou úsporu. Nejzřetelněji je to poznat při cestování vlakem mezi Prahou a Ostravou, ale i na dalších trasách,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Své ovoce přinášejí zejména investice do koridorových tratí. Největší dokončenou akcí z poslední doby byla přeložka tratě Ejpovice – Plzeň s novým, více než čtyřkilometrovým tunelem. Zvýšení maximální rychlosti na 160 km/h zde umožnilo zkrátit jízdní dobu rychlíků z Rokycan do Plzně z původních 19 minut v roce 2018 na pouhých 11 minut.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
SŽDC , TZ , Svoboda Jiří
autor: Tisková zpráva
Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?
A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?
Další články z rubriky

16:14 Správa železnic: Poradenský tým pro vysokorychlostní PPP projekt je kompletní
Správa železnic dnes oznámila, že skončil výběr všech odborných poradců pro PPP projekt vysokorychlo…
- 11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů