SŽDC prověří technické a ekonomické řešení přesunu železničního uzlu Brno

10.07.2018 12:45

Přesun celého brněnského železničního uzlu ve variantě u řeky se dostává do další fáze, Správa železniční dopravní cesty nyní prověří technicko-ekonomické řešení celkové investice, která je plánována ve výši až 43 miliard korun. Informaci o výhodách přesunu a dalším postupu dostala vláda.

SŽDC prověří technické a ekonomické řešení přesunu železničního uzlu Brno
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Plníme usnesení vlád z let 2002 a 2015, které již rozhodly o přesunutí brněnského železničního uzlu. Navíc je na tom shoda města Brna a Jihomoravského kraje. Po asi 72 letech je tu dohoda, jak dál pokračovat a je potřeba přestat jenom debatovat, ale opravdu pracovat,“ řekl po jednání vlády ministr dopravy Dan Ťok.

Centrální komise Ministerstva dopravy vybrala 30. května variantu Železničního uzlu Brno ve variantě u řeky. Rozhodla tak na základě studií proveditelnosti, názoru odborníků a železničních dopravců, vyjádření zástupců dotčených měst a kraje, Správy železniční dopravní cesty a s přihlédnutím na poslední jednání řídícího výboru k železničnímu uzlu Brno.

„Protože je to velká investiční akce, vládě ještě předložím další materiál s informací, kam přesně mají finanční prostředky jít, aby byly peníze využity efektivně,“ dodal Ťok. Celkové investiční náklady bez DPH jsou zhruba 43,1 miliard korun, z toho 40,8 mld. železniční část a 2,3 mld. na související městskou infrastrukturu.

Vláda dostala také informaci, že Správa železniční dopravní cesty před zadáním dalšího stupně projektové dokumentace zpracuje technicko-ekonomické prověření úprav pro zvýšení prostupnosti a stability dopravního modelu nákladní dopravy vybrané varianty.

SŽDC musí při vzniku dokumentu brát v úvahu například dopad sloučení osobní a nákladní železniční dopravy do jednoho vícekolejného koridoru, kolizních průjezdu ve směru do stanice Brno-Maloměřice nebo obsluha Terminálu Brno. Technické řešení také musí umožnit případnou realizaci severojižního kolejového diametru v Brně. Technicko-ekonomické prověření bude následně schvalovat Centrální komise Ministerstva dopravy.

Materiál s informacemi o přestavbě železničního uzlu Brno najdete na našem webu ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Rakušan: Pokud to můžeme zařídit, není na co čekat

15:16 Ministr Rakušan: Pokud to můžeme zařídit, není na co čekat

Povinnost hlásit podezřelé transakce a větší pravomoci pro policii zajistit zbraně. Vláda schválila …